י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא האמנתי שזה יקרה לי"

ארבעה איראנים הואשמו בניו יורק בניסיונות חטיפה

במנהטן שבניו יורק הוגש כתב אישום נגד קצין איראני ושלושה אזרחים איראנים בגין ניסיון חטיפת פעיל אופוזיציה איראני לאיראן. הללו הספיקו להימלט וכתב האישום הוגש בהעדרם. אם ייתפסו הם צפויים למאסר עולם

ארבעה איראנים הואשמו בניו יורק בניסיונות חטיפה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קצין מודיעין איראני ושלושה איראנים נוספים שהיו שייכים לרשת מודיעין איראנית, הואשמו במנהטן, ניו יורק כי תכננו לחטוף פעיל אופוזיציה איראני בולט, ולהחזיר אותו לטהרן בירת איראן.

בכתב האישום בבית המשפט הפדרלי במנהטן נטען כי התכנון היה חלק מתוכנית רחבה יותר, לפתות שלושה אנשים בקנדה ולגרום להם לעזוב את קנדה וכך לחטוף אותם לאיראן, בנוסף הם תכננו לחטוף אדם חמישי בבריטניה, ומשם להטיסו לאיראן. בנוסף הכנופיה ניסתה לחטוף פעילים נגד המשטר האיראני ששהו באיחוד האמירויות הערביות.

ביוני 2020 הקבוצה ניסתה לחטוף אזרחית איראנית, אך הם הבינו שעלו עליהם ונמלטו. אם ייתפסו ויורשעו, הארבעה עלולים להישלח למאסר עולם.

זהותם של הקורבנות לא פורסמה, אך אחת מהן היא מסיה אלינג'אד, תושבת ברוקלין, ניו יורק, שאישרה כי רשויות החוק גילו לה שהיא היתה בין הקורבנות העתידיים, אם החטיפה היתה יוצאת לפועל.

"ידעתי שזה הטבע של הרפובליקה האסלאמית, אתם יודעים, הם חוטפים אנשים, עוצרים אנשים, מענים אנשים, הורגים אנשים. אבל לא האמנתי שזה יקרה לי בארצות הברית של אמריקה", אמרה אלינג'אד לסוכנות הידיעות AP.

בכתב האישום נטען כי הם תכננו לחטוף עיתונאי איראני גולה בפריז, שנתפס מאוחר יותר על ידי איראן והוצא להורג. כמו כן פעיל נגד המשטר שהתגורר בקליפורניה והיה חלק מקבוצת אופוזיציה מיליטנטית איראנית בחו"ל, נחטף על ידי איראן בעת ​​ששהה בדובאי בשנת 2020.

התובעים טענו כי לקצין המודיעין האיראני היה מכשיר אלקטרוני ובו מידע על אלינג'אד שעבדה במשך שנים כעיתונאית באיראן. היא דמות בולטת בערוצי לווין בשפה הפרסית בחו"ל שמפרסמים דברי ביקורת נגד איראן ועבדה בערוץ טלוויזיה בשפה הפרסית במימון ארה"ב מאז 2015. היא הפכה לאזרחית אמריקאית באוקטובר 2019.

אלינג'אד אמרה כי הרשויות הגיעו אליה בשנה שעברה ואמרו לה שצופים בה, כולל תמונות שצולמו מביתה. לדבריה, היא חיה מאז תחת הגנת ממשלת ארה"ב, היא גם אמרה כי ה-FBI ביקש ממנה בשלב מסוים לצלם סרטון חי באינטרנט כדי לראות אם המודיעין האיראני יכול לעקוב אחריה.

נסיון חטיפה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד