י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קשורים לימין קיצוני

פשיטה על דירותיהם של 5 שוטרים בברלין

פשיטה על דירות השייכות לשוטרים של משטרת ברלין. הרשויות טוענות כי השוטרים שיתפו ברשת תוכן ימין קיצוני גזעני ואנטי-ממשלתי בקבוצת צ'ט עם 12 חברים

פשיטה על דירותיהם של 5 שוטרים בברלין
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת ברלין הודיעה אתמול (רביעי) כי פשטה על דירות של חמישה משוטריה לאחר שהתגלה כי הם שיתפו תכנים גזעניים ואנטי-ממשלתיים בקבוצת צ'אט מקוונת עם 12 חברים. עוד פורסם, כי הם הפיצו תמונות וקריקטורות המתארות תמונות גזעניות, ימניות וכן סמלים שאינם חוקיים במדינה.

ממחלקת המשטרה נמסר כי הפעולה הוכתרה בהצלחה וכי כעת נבדקות עדויות. הפשיטות אתמול הגיעו בעקבות מידע שהתגלה במהלך חקירה מתמשכת נגד אחד השוטרים. החוקרים חשדו בו בבגידה בסודות המדינה וגילו את קבוצת הצ'אט עם תוכנה ואנשי הקשר שלה תוך כדי חיפוש בסלולרי.

הגילויים הללו הינם האחרונים בשורה של תקריות תמיכה בימין-הקיצוני בקרב שוטרים בגרמניה. בחודש שעבר יחידת משטרה מיוחדת פורקה לאחר שחוקרים מצאו מסרים ימניים קיצוניים אצל חלק מחבריה. בנוסף בשנתיים האחרונות התביעה בגרמניה העמידה לדין מספר שוטרים בגין שימוש בסמלים נאציים, כמו כן חיילים בצבא גרמניה התגלו כניאו נאצים, הרשויות בגרמניה מנסות להילחם נגד תופעת שוטרים וחיילים המזוהים עם הנאצים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בסוף השנה שעברה פשטה המשטרה על בתים השייכים לחברים בארגון ניאו-נאצי, ממשלת גרמניה הוציאה מחוץ לחוק את הארגון בו הם חברים, שהתנגד לדמוקרטיה והפיץ מסרים אנטישמיים וגזעניים.

בפשיטות, שהתקיימו בבתיהם של 11 חברים משלוש מדינות שונות, (גרמניה מורכבת מ-16 מדינות) החרימה המשטרה סכינים, מצ'טה, קשת מוצלבת, צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים. יותר מ-180 שוטרים פשטו על הבתים.

ימין קיצוני ברלין אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד