י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעמדו ביעדים?

בריטניה תסייע לטאליבן אם ישתלטו על ממשלת אפגניסטן

צבא ארה"ב ונאט"ו עזבו את אפגניסטן והותירו אדמה חרוכה | בריטניה, בניסיון לשמר ככל האפשר את זכויות האדם במדינה, טוותה שיתוף פעולה אל מול ארגון הטאליבן במידה וישתלטו על הנעשה במדינה

בריטניה תסייע לטאליבן אם ישתלטו על ממשלת אפגניסטן
אילוסטרציה צילום: pixabay

בריטניה הודיעה כי תעבוד עם הטליבאן אם הם יקחו את השלטון באפגניסטן, "תהיה אשר תהיה הממשלה, בתנאי שהיא תעמוד בנורמות בינלאומיות מסוימות, ממשלת בריטניה תעבוד איתה".

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר ל'טלגרף' כי הוא הוסיף, כי "כל תהליכי השלום מחייבים אותך להשלים עם האויב", הקבוצה הפונדמנטליסטית שלטה באגרוף ברזל באפגניסטן מ-1996 ועד שהתחילה מלחמת אפגניסטן בשנת 2001.

וואלאס אמר כי הוא בטוח שהטליבאן למד את הלקח ויתנהג בצורה נורמלית במקום להסתכן בהחרמה, "מה שהטאליבן מאוד רוצה, הוא הכרה בינלאומית. הם צריכים להשיג מימון ותמיכה לבניית קשרים עם מדינות נוספות, ואתה לא עושה את זה עם טרור", אמר לעיתון הבריטי., "אם הם יתנהגו בצורה שמנוגדת ברצינות לזכויות אדם, נבדוק את היחסים האלה" הוסיף.

ביום רביעי האחרון הזהיר הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש כי נסיגת כוחות נאט"ו וארה"ב תשאיר אדמה חרוכה, "אני חושב שההשלכות יהיו גרועות", אמר בוש לערוץ הגרמני דויטשה וול. "אני חושב על כל המתורגמנים והאנשים שעזרו לא רק לחיילי ארה"ב אלא לכוחות נאט"ו, ונראה שהם פשוט יישארו מאחור ופשוט יישחטו על ידי אנשים אכזריים מאוד. וזה שובר את ליבי" אמר הנשיא לשעבר.

למרות הניסיונות לנורמליזציה מול הארגון, הטאליבן אוסר על עישון, או על הורדת הזקן, כל מי שמפר את הכללים "יטופל ברצינות", כך פורסם באפגניסטן.

בריטניה טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד