י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בליווי משטרתי כבד | צפו

נמשך מבצע ההריסה במירון: "נפעל להסרת העבירות"

מבצע הריסת התשתיות והמבנים הבלתי חוקיים במירון נמשך, והבוקר הגיעו פועלים להרוס את גשר הכהנים החדש במתחם הקבר, בליווי משטרתי כבד. צפו

נמשך מבצע ההריסה במירון: "נפעל להסרת העבירות"
מבצע ההריסה במירון צילום: באדיבות המצלם

מבצע הריסת התשתיות והמבנים הבלתי חוקיים במירון נמשך, והבוקר (חמישי) הגיעו פועלים להרוס את גשר הכהנים החדש במתחם הקבר.

מבצע ההריסה יצא לפועל בצל הקמת ועדת החקירה לאסון הנורא שהתרחש במתחם קבר הרשב"י במירון בליל ל"ג בעומר האחרון, בו נהרגו 45 מתפללים.

כוחות משטרה גדולים הגיעו לאבטח את עבודות הפועלים ומסוק אף הועלה לאוויר בשמי מירון.

לטענת העסקנים החרדים הפועלים במירון, הם אינם מקבלים התראה מראש על מבנים או תשתיות ספציפיים שייהרסו, אלא מדי כמה ימים הפועלים מגיעים וממשיכים את מבצע ההריסה.

אנשי מירון טוענים כי מבצע ההריסה במירון שהחל לפני מספר ימים יצא לפועל על ידי היחידה לאכיפה במקרקעין במשרד האוצר, בהוראתו של ראש האגף אבי כהן, שלטענתם, חושש מוועדת החקירה ל'אסון מירון' שהוקמה בשבועות האחרונים.

מנגד, אבי כהן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "האחריות והסמכות לאכיפת חוק התכנון והבניה מוטל על הוועדה המקומית מרום הגליל. לאחר האסון לקחה הרשות לאכיפה אחריות על אכיפת החוק בהר בתיאום עם משרד המשפטים".

"המטרה של הרשות היא לפעול להסרת כלל המבנים הלא חוקיים באתר. בדגש על המבנים המסוכנים ובמועד מוקדם ככל הניתן לפני התרחשות אירועים המוניים נוספים, בין הזמנים אירועי ראש חודש וכדומה", מסביר כהן.

"ויודגש", מוסיף כהן, "בגלל מבנה האתר, מניעת הגעה להר ושימוש במבנים המסוכנים היא קשה עד בלתי אפשרית. הרשות הוציאה מספר צווים מנהליים למבנים חדשים שנבנו לאחרונה בהר, המבנים לא נהרסו בהוראת המשטרה".

לדברי כהן, "הרשות תמשיך לפעול בתיאום עם המשטרה וכלל הגורמים הרלבנטיים להסרת העבירות והמבנים המסוכנים".

 

אסון מירון תשפ"א הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד