י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בבסיס ההדרכה

רבני השב"ס עברו קורס מיוחד של זק"א לטיפול בחללים במקרי אסון

הקורס התקיים בבסיס ההדרכה של שירות בתי הסוהר בהשתתפותם של רבני המחוזות והיחידות של בתי הכלא " הרב יעקב רוזה יו״ר ועד רבני זק״א חיזק את רבני השב"ס והעביר שיעור בעניין הלכות כבוד המת ואופי הטיפול בזירות אירועי מוות על פי כללי ההלכה

רבני השב"ס עברו קורס מיוחד של זק"א לטיפול בחללים במקרי אסון
קורס זק"א שב"ס צילום: באדיבות המצלם

קורס מיוחד של ארגון זק"א נערך במהלך השבוע האחרון. הקורס התקיים בבסיס ההדרכה של שירות בתי הסוהר בהשתתפותם של רבני המחוזות והיחידות של בתי הכלא בשב״ס בקורס קיבלו רבני השב"ס כלים להתמודדות ודרכי טיפול בכבוד המת, תפעול תחנת איסוף חללים וטיפול במתארי אסון כגון רעידות אדמה או אירוע אסון המוני במסגרת תפקידם כרבני שב״ס.

הקורס נערך בהנחייתו של סגן הרב הראשי של השב״ס ורע״ן שירותי הדת וכשרות בשב״ס סג״ד אייל סלמן, בהשתתפותם של הרב יעקב רוזה יו״ר ועד רבני זק״א, מנכ״ל זק״א דובי ויסנשטרן, ראש אג״מ זק״א חיים וינגרטן, חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק״א, חיים חובר ראש תחום חירום לאומי בשב״ס, נציגי אגף הביטחון בשב״ס, רבני המחוזות והיחידות בשב״ס ובני השירות האזרחי המשרתים ברבנות שב״ס.

הרב יעקב רוזה יו״ר ועד רבני זק״א חיזק את רבני השב"ס והעביר שיעור בעניין הלכות כבוד המת ואופי הטיפול בזירות אירועי מוות על פי כללי ההלכה, הרב בירך וחיזק את הרבנים על המסירות הרבה בעבודה ועל פועלם בבתי הכלא למען האסירים, בתפילה שלא יצטרכו לטפל בזירות אסון.

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות בזק״א העביר הרצאה מיוחדת בעניין מוכנות לשעת חירום, תרחישי ייחוס על זירות אסון, טיפול בזירות של רעידות אדמה או אירועי אסון המוניים, בסוף ההרצאה תרגלו הרבנים בזירת אירוע המדמה מקרה מוות בהם לקחו חלק בטיפול בחלל ואיסוף הממצאים. 

סג״ד אייל סלמן, סגן רב הראשי בשב״ס: ״התכנסנו לקורס חשוב זה כדי ללמוד ולתרגל שנוכל לסייע בטיפול בזירות הקשות ובמתארי אסון קשים בצורה מקצועית ועל פי כללי ההלכה, אני רוצה להודות להרב יעקב רוז׳ה ולראשי זק״א על שיתוף הפעולה עם רבנות השב״ס והעברת הקורס והעשרת הידע לרבני השב״ס, בתפילה ובתקווה שלא נצטרך לטפל בזירות קשות.

דובי ויסנשטרן מנכ״ל ארגון זק״א הודה לרבני השב״ס על הירתמות ושיתוף הפעולה בנושא החשוב של שמירת כבוד המת, נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא בשגרה ובחירום בתקווה שלא נצטרך. יצוין כי בסיום הקורס קיבלו הרבנים תעודות ותיק ציוד אישי לטיפול במקרי חסד של אמת.

שבס זקא קורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד