י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כבוד והערצה"

צפו: סמוטריץ' שיבח את הציבור החרדי

בעקבות הגזרה של שר האוצר על מעונות ילדי האברכים, יו"ר 'הציונות הדתית' כיוון את נאומו לליברמן, והסביר שרק דרך שמירה על אורחות חייהם של החרדים ניתן לבצע שינויים לטובה | הוא שיבח את הציבור החרדי: "אני משיל נעלי מרגלי"

צפו: סמוטריץ' שיבח את הציבור החרדי
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע העמידה של הישיבות הסרוגות לצד האברכים החרדים, הלילה (בין רביעי לחמישי) יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' נשא נאום שכל כולו הוקדש לציבור החרדי.

סמוטריץ' התייחס לגזרה שהטיל שר האוצר, וטען שרק דרך שמירה על אורח חייהם של הציבור החרדי ניתן לבצע שינויים. בנוסף, הוא החמיא לחרדים ואמר שהם מקדשים את עולם התורה, ותהה איך אפשר להגיד שהם לא תורמים למדינה.

"כשאני בא למחלוקות, הידועות, שיש בהשקפת העולם בין הציבור הדתי לציבור החרדי", פתח והמשיך, "אני משיל את נעלי מעל רגלי מתוך כבוד והערכה והערצה לציבור החרדי על מה שיש בו".

יו"ר 'הציונות הדתית' פירט: "על מסירות נפש למען לימוד תורה, שתורם למדינת ישראל! מסירות הנפש הזו של ההורים ללימוד תורה, שמגדלת דור של אנשים ירי שמים ומוקירי תלמידי חכמים - זה ערך עצום. מי שמכיר את הציבור החרדי מכיר את מסירות הנפש".

"חיים בצפיפות, בדלות ובתנאים נוראיים, וחוסכים מפיהם כל כך הרבה מהנאות העולם לשם הערך הגדול של לימוד תורה. האחריות והאכפתיות של הציבור החרדי, כ"כ הרבה מפעלי חסד - איך אפשר להגיד שהציבור החרדי לא תורם למדינת ישראל?", שאל.

סמוטריץ' טען: "הניסיון עכשיו להציג את החרדים כלא תורמים למדינה, יש הון צביעות בזעקה שהחרדים יצאו לעבוד! כשכל פעם החרדים מבקשים לקיים את מצוות השירות הצבאי תוך שמירה על אורחות חייהם, צועקים על הדרת נשים!".

"מי שרוצה לקדם שילוב חרדים בחברה הישראלית, צריך לאפשר להם לעשות את זה תוך שמירה על אורחות חייהם", סיכם.

בצלאל סמוטריץ' איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד