י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רצים למרחקים

"לא רציתי להיות עוד עורך דין": סיפור הצלחה נדיר

רבים מבוגרי החינוך החרדי נתקלים במבוי סתום עם סיום פרק הלימודים התורניים בחייהם, לקראת יציאה אל שוק העבודה • הכירו את מערך התמיכה והליווי המקיף של האוניברסיטה הטובה בישראל, שנועד להקל על בוגרי החינוך החרדי ואת הסיפורים מעוררי ההשראה מההצלחות המסעירות

"לא רציתי להיות עוד עורך דין": סיפור הצלחה נדיר
בוגר ה"עברית" צילום: יח"צ

לא מעט מבוגרי החינוך החרדי נתקלים במבוי סתום עם סיום פרק הלימודים התורניים בחייהם, לקראת יציאתם אל שוק העבודה. בעוד נתוני הפתיחה של רוב אזרחי ישראל שמגיעים אל מוסדות החינוך האקדמיים גבוהים יחסית, זאת כאשר באמתחתם נמצאת תעודת בגרות ותריסר שנים של לימודי מקצועות הליבה, הרי שהמפגש של רבים מבוגרי המוסדות החרדים עם מקצועות אלו, מתקיים לראשונה בשלב זה של החיים.

מתוך היכרות והבנה של האתגרים הייחודיים של המגזר החרדי, הקימה האוניברסיטה העברית בירושלים מערך תמיכה וליווי מקיף, על מנת להקל על בוגרי החינוך החרדי, המבקשים להשתלב באוניברסיטה כסטודנטים מן המניין ולסיים את הלימודים בהצלחה. מערך הליווי מלווה את המועמדים בוגרי החינוך החרדי משלב הרישום והקבלה ועד תום תקופת הלימודים, ופועל בכמה מישורים מרכזיים: ייעוץ וסיוע בקבלה ללימודים, ליווי אישי-חברתי, ליווי אקדמי, ליווי כלכלי וקריירה ותעסוקה.

לחצו כאן למידע נוסף אודות המסלולים המיוחדים של האוניברסיטה העברית>>>

כיום לומדים באוניברסיטה העברית מעל 500 סטודנטים בוגרי החינוך החרדי. מרביתם לומדים לקראת תואר שני, בכל תחומי הלימוד. האוניברסיטה פועלת על מנת לסייע לסטודנטים להשתלב במסגרות הלימוד הקיימות תוך שמירה על זהותם. לא זו בלבד, אלא שבאוניברסיטה פועלת תכנית מנהיגות לסטודנטים בוגרי החברה החרדית: שלוחי ציבור. המשתתפים בתכנית יוזמים פרויקט חברתי שמיועד לקהילה החרדית. במרכז הקריירה רכזת ייעודית לחברה החרדית אשר תפקידה להוביל השמה איכותית לסטודנטים ובוגרים מהחברה החרדית.

לאור ההצלחה עם התכנית ללימודי תואר ראשון, האוניברסיטה העברית מבקשת להנגיש ולאפשר לימודי תואר שני - גם לבוגרי החינוך החרדי. התכנית ללימודי תואר שני לחרדים פונה לבעלי תואר ראשון מוצלחים מהמגזר השואפים לבלוט ולהגיע רחוק, ולא מפחדים להתאמץ כדי להצליח. לשם כך, היא נתפרה בדיוק למידות של הסטודנט החרדי. התכנית כוללת ייעוץ בבחירת התואר הנכון, מעטפת סיוע אקדמי צמוד, רכז חרדי לכל צורך, מנטורים המלווים את הסטודנטים בתקופת הלימודים ומערך השמה המקושר עם חברות מובילות בישראל. כך שהחיבור בין עולם המעסיקים לבין האוניברסיטה מהווה מקפצה אולטימטיבית לקריירה איכותית.

אחת התכניות הייעודיות למגזר החרדי, היא תואר שני בפסיכולוגיה, תכנית הפועלת באוניברסיטה  מאז 2013. במסגרת התכנית, לומדים כל שנה כ-5 סטודנטים חרדים אשר משתלבים באופן מלא בתכנית הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה יישומית: פסיכולוגיה קלינית של המבוגר, קלינית של הילד וחינוכית, ונוירופסיכולוגיה שיקומית. עד היום למדו ולומדים בתוכנית עשרות סטודנטים. התכנית כוללת מעטפת של תמיכה וליווי אשר עונים על הצרכים הייחודיים והתרבותיים של הסטודנטים החרדים ומאפשרים להם לצלוח את אתגרי התואר בהצלחה ולהפיק את המירב מההכשרה המוצעת: קשר אישי וייעוץ מכוון עם רכזת התכנית החל מהתעניינות בלימודים אקדמיים, דרך הליך הקבלה ועד לסיום החובות הלימודיים.

בקרב הסטודנטים החרדים הלומדים לתואר שני באוניברסיטה העברית ישנם לא מעט סיפורים מעוררי השראה, החל ממשה שלא הסכים להיות 'עוד עורך-דין', ועד יעל שלמדה תואר ראשון במנהל עסקים כברירת מחדל, אך גילתה שעם תואר שני הכל נראה אחרת.

אם גם אתם מרגישים שבוער בכם הרצון להתקדם בחיים, אתם מוזמנים להיחשף למגוון החוגים בתואר שני, ולקבל גם ייעוץ פרטני.

לחצו כאן למידע נוסף אודות המסלולים המיוחדים של האוניברסיטה העברית>>>

סטודנטים חרדיים האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד