ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ניצח על המבצע

מסמך של הקרמלין חושף: פוטין הורה להביא לנצחונו של טראמפ

חמש שנים אחרי שניצח בבחירות 2016 ולאחר שנפתחה חקירה בנושא, חושף הגארדיאן הבריטי מסמכים שהודלפו מישיבה סודית שקיים נשיא רוסיה פוטין עם ראשי מועצת הביטחון הלאומית של רוסיה שבה דרש להתגייס לסייע לבחירתו של טראמפ | שני הצדדים מכחישים בתוקף

מסמך של הקרמלין חושף: פוטין הורה להביא לנצחונו של טראמפ
ולדימיר פוטין עם דונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

מסמכים שנחשפו על ידי ה'גארדיאן' הבריטי, לכאורה הודלפו מישיבה של מועצת הביטחון הלאומית הרוסית ב-22 בינואר 2016 בהשתתפות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וצמרת המודיעין והצבא, במסמך נאמר כי הנושא העיקרי של הפגישה הסגורה היה תוכנית של המודיעין הרוסי במאמץ נועז לסייע בכל דרך לדונלד טראמפ לנצח את הבחירות נגד הילארי קלינטון.

ה'גארדיאן' דיווח, כי הם נקטו בצעדים לאימות המסמכים באמצעות מומחים, וכללו גם פרטים נסיבתיים הניתנים לאימות. עוד פרסם העיתון, כי סוכנויות הביון המערביות היו מודעות גם למסמכים, שבהם נכתב כי גורמים רוסיים האמינו שניצחון של טראמפ יסייע לרוסיה על "ידי חוסר יציבות קשה של ארצות הברית".

המסמכים סיפקו פרופיל פסיכולוגי של טראמפ שתיאר אותו כ"לא יציב נפשית". במסמכים נאמר כי החומר נאסף ב"ביקוריו הלא רשמיים של טראמפ בשטח הפדרציה הרוסית". כך על פי הדיווח ב'גארדיאן'.

בהצהרה שפרסמה הדוברת של הנשיא לשעבר טראמפ, ליז הרינגטון בטוויטר, היא דחתה את הדיווח וכינתה אותו "מגעיל, וחדשות מזויפות". הדוברת הוסיפה והאשימה כי ידיעות מעין אלו באות מצד "משוגעי השמאל הרדיקלי שעושים כל שביכולתם כדי להשפיל את כולם בימין. זו פיקציה, ואף אחד לא היה קשוח יותר ממני עם רוסיה, כולל הסנקציות, במקביל הסתדרנו עם רוסיה שכיבדה אותנו, סין כיבדה אותנו, איראן כיבדה אותנו, צפון קוריאה כיבדה אותנו". כך טראמפ בתגובתו באמצעות הדוברת שלו. לאחר שחשבונותיו בכל הרשתות החברתיות עדיין חסומים.

גם רוסיה דחתה את הדיווח של ה'גארדיאן', ותיארה אותו כ"דיווח בדיוני".

ולדימיר פוטין דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד