י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עוקץ מרושע ומטריד

כך סחט אלמוני עשרת אלפים דולר מסב חסידי

קשיש חסיד חב"ד, תושב קראון הייטס קיבל שיחת טלפון בה התבשר כי נכדו פגע עם רכבו באישה הריונית ולכן אם הוא לא ישלם 10,000 דולר באופן מיידי, אזי תוגש נגדו תלונה וכתוצאה מכך נכדו ייעצר | המשפחה מבקשת להזהיר את הציבור וטוענת כי מדובר בתופעה רחבה גם בניו יורק כולה וגם במיאמי

כך סחט אלמוני עשרת אלפים דולר מסב חסידי
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

אירוע מטריד ומטלטל חווה קשיש חסיד חב"ד, תושב שכונת קראון הייטס, ברובע ברוקלין, בניו יורק ביום שלישי ומשפחתו מבקשת להזהיר את כל התושבים להימנע מגורל דומה. 

גבר אלמוני חייג לאותו קשיש ואמר לו: "יש לנו את הנכד שלך (הוא השתמש בשמו המלא של הנכד) ולא נשחרר אותו עד שתשלם לנו 10,000 דולר במזומן". הוא סיפר לסב בן ה-80 כי הם תפסו את נכדו לאחר שפגע עם רכבו באישה בהריון. האישה איבדה את תינוקה בגלל פציעותיה, כך הם סיפרו לסב שהלך ונעשה לחוץ מרגע לרגע.

"הם אמרו שהם לא יגישו תלונה במשטרה אם הוא ישלם 10,000 דולר", כך סיפר קרוב משפחה של הסב לאתר COLlive.com.

לאחר מכן העביר האלמוני מעבר לקו את הטלפון ל"נכד" שהחל להפציר בסב, אותו כינה "זיידי", כדי לעזור לו ולשלם את הכופר. הצעיר גם התחנן בפני הסבא שלא יגיד להוריו כי הוא לא רוצה שהם יידעו. לאחר מכן חזר המתקשר לטלפון ואיים שאם הקשיש יגיד למישהו במשפחה או במשטרה, הם יגישו תלונה והוא ייעצר.

מבוהל על מצבו של נכדו, לווה הסב מיד את מלוא סכום הכסף, התקשר אליהם בחזרה ונתן את כתובתו לאיסוף עשרת אלפים הדולרים. עד מהרה הופיע אדם בדלת, אותו הוא תיאר כגבר ממוצא איטלקי שחטף ממנו את הכסף ומיד ברח והתרחק מהבית רגלית בצעדים מהירים.

כשהסב התקשר לנכדו להתעניין בשלומו "לאחר שחרורו" כביכול כמובטח, לא היה לנכד מושג על מה הסב מדבר. השיחה של "האיטלקי" הייתה סחיטה "בבית אין מצלמות אבטחה, כך שאין לנו שום אפשרות לזהות אותו", אמר בן המשפחה ל-COLlive.com. "אנו רוצים להזהיר את כולם להיות ערניים במיוחד, אל תשלמו לאף אחד כלום". הם גם אומרים שאנשים צריכים להזהיר את הוריהם וקרוביהם הקשישים מפני תרמית כזאת, ולהסביר להם על השיטה כיצד היא עובדת. "שמענו על שזה קרה בשכונות אחרות בניו יורק, וגם במיאמי", סיפר בן המשפחה.

קשיש חרדי נשדד עוקץ קשישים הונאת קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד