י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בית החולים מתגונן

תביעה בבית המשפט: למה ליהודים מותר ולמוסלמים אסור

עובדים מוסלמים נאלצו לקצץ זקנים בבית החולים היהודי המפורסם במנהטן בגלל מסכות, בעוד היהודים האורתודוקסים לא התבקשו לעשו כן. כך עולה מתביעה שהוגשה לבית המשפט במנהטן בימים האחרונים | בית החולים מתגונן ומבטיח לזכות במשפט 

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוברות בית החולים

תביעה לא שגרתית הוגשה לבית המשפט העליון במנהטן שבניו יורק, ביום רביעי שבה נטען כי עובדי בית חולים המפורסם 'הר סיני' כולל יהודים אורתודוקסים, לא נדרשו לקצץ את הזקן ולא נדרשו לעבור מבחן התאמה למסכות מיוחדות N-95, רק המוסלמים אולצו לקצץ את זקנם.

כמו כן, נטען כי ג'פרי כהן, סגן נשיא ליחסי עבודה ומשאבי אנוש של מערכת הבריאות בבית החולים 'הר סיני', דרש מגברים מוסלמים עובדי בית החולים להביא מכתב ממנהיג דתי כדי להוכיח שהם מגדלים את זקנם מטעמי דת, בעוד הצוות היהודי לא נדרש לעשות כן.

התביעה טוענת לאפליה דתית בניגוד לחוק זכויות האדם של המדינה והעיר ניו יורק, וכן על "אי קיום דיאלוג שיתופי בין הצדדים".

בתביעה נאמר כי שלושת הגברים התבקשו לעבור לעבודה אחרת בבית החולים, כדי שלא יהיו במגע עם חולים, אך שניים מהם סירבו לקבל על עצמם עבודות שונות בבית חולים ופוטרו. התובע השלישי קיבל בחוסר רצון תפקיד אחורי במטבח בית החולים שהשפיע גם על ירידה בשכרו. כך על פי מסמכי בית המשפטי.

התביעה מבקשת גם צו שיחזיר את הגברים לעבודתם הישנה ולספק להם ציוד מגן אישי אלטרנטיבי אשר יתאים לזקנם או יפטור אותם מלעבוד באזורים בהם הם עלולים להיחשף לנגיף הקורונה.

בהצהרה מטעם דובר בית החולים 'הר סיני' נמסר בתגובה: "המדיניות שלנו מגינה על עובדי הבריאות שלנו ועל המטופלים שלנו, ואנחנו נגן על עצמנו נמרצות בבית המשפט".

תביעה משפטית גילוח זקן הפליה על רקע דתי הר סיני מאונט סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד