י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנחיל תורה וחסידות לעשרות אלפים

אבל כבד בחב"ד: 'החוזר' של הרבי, הגאון החסיד רבי יואל כהן זצ"ל

אבד חסיד מן הארץ: גדול המשפיעים בחב"ד מי שהיה 'החוזר' של תורת הרבי מליובאוויטש זצ"ל - הגאון החסיד רבי יואל כהן זצ"ל הלך לעולמו בגיל 91 כשהוא מותיר את אלפי חסידי חב"ד בארץ ובעולם באבל כבד. 'בחדרי חרדים' עם תולדות חייו ופרטי מסע הלוויה בערב שבת בניו יורק

אבל כבד בחב"ד: 'החוזר' של הרבי, הגאון החסיד רבי יואל כהן זצ"ל
החוזר הגה"ח רבי יואל כהן זצ"ל צילום: מענדי קורנט

ברוך דיין האמת: חסידות חב"ד התעטפה באבל כבד לנוכח הבשורה הקשה שהגיעה מניו יורק על הסתלקותו של הגאון החסיד רבי יואל כהן זצ"ל, גדול המשפיעים בחב"ד ומי שהיה 'החוזר' על דברי תורתו של הרבי מחב"ד זצ"ל, שהשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 91 

רבי יואל זצ"ל נולד בברית המועצות בט"ז שבט בשנת תר"ץ, לאביו ר' רפאל נחמן הכהן ז"ל ואמו מרת רבקה ע"ה. בגיל חמש עלה עם משפחתו לארץ ישראל ולמד בישיבת "אחי תמימים" בתל אביב. 

בתחילת חודש שבט תש"י הפליג באוניה ללמוד בישיבת חב"ד בניו יורק אצל האדמו"ר הריי"צ זצ"ל. כשכבר הגיע לניו יורק נודע לו כי האדמו"ר הסתלק לבית עולמו. הוא נשאר בניו יורק ודבק בחתנו של האדמו"ר, הרבי מליובאוויטש זצ"ל. 

בט"ו באלול תשי"ד נישא לרעייתו מרת לובה לאה שתחי', בתו של הרב שניאור זלמן בוטמן, ומסדר הקידושין היה הרבי מליובאוויטש זצ"ל. לאחר מכן מונה למשפיע באחד מסניפי ישיבת חב"ד בשכונת קראון הייטס, ובהמשך מונה למשפיע ראשי בישיבת חב"ד המרכזית במרכז חב"ד העולמי – 770.

במשך כל שנות הנהגתו של הרבי מחב"ד, מההתוועדות הראשונה בי' שבט התשי"א ועד לשיחה האחרונה בשבת קודש פרשת ויקהל תשנ"ב הוא היה המשפיע הראשי של תומכי תמימים בדור האחרון, שנטע השקפה יסודית חסידית, מושתתת על יסודות תורת הרבי, והנחילה לעשרות אלפים שגדלו על ברכיו.

ראשי הישיבות והמשפיעים, השלוחים והרבנים, כולם היו בניו מחונכיו. וגם לאחר ג' תמוז יום הסתלקותו של הרבי רבי יואל המשיך להנחיל את ההשקפה הנכונה בחב"ד, רבים היו באים לשמוע את שיעוריו והתוועדויותיו בכל שנה היה מגיע להתוועדות י"ט כסלו בארץ הקודש. 

הרב כהן ניחן בזכרון אדיר וכאשר נתגלתה יכולתו לשחזר במדויק את שיחות ומאמרי החסידות של האדמו"ר, החל לחזור בסיום כל השבת על תוכן ההתוועדויות. כמו כן היה העורך של ליקוטי שיחות של הרבי והמאמרים עליהם עבר הרבי. 

מסע הלוויה היום (שישי ערב שבת קודש, פרשת דברים - חזון) בשעה 10:00 בבוקר מבית הלוויות 'שומרי הדת' בשכונת בורו פארק בברוקלין ומשם לכיוון בית 770, שם יעמוד הארון בשעה 10:45 בבוקר; וימשיך לבית החיים ע"ש מונטיפיורי בקווינס, שם ייטמן בסמיכות לאהל ציונו של הרבי מחב"ד זצ"ל, בחלקת 'אגודת חסידי חב"ד'.

רעייתו הרבנית מרת לאה שתחי' תשב שבעה בבית המשפחה, בבית הסמוך לספריית הרבי בשדרת איסטרן פארקוויי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

החוזר חב"ד יואל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד