ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כדי לחסום הצעות חוק

טקסס: הדמוקרטים בבית המחוקקים ברחו מהמדינה

עשרות מחוקקים דמוקרטים מטקסס ברחו מהמדינה על מטוסים פרטיים לבירה וושינגטון, במטרה למנוע את רף המשתתפים המינימלי הדרוש לאישור חוקים | המושל איים

טקסס: הדמוקרטים בבית המחוקקים ברחו מהמדינה
מטוס פרטי צילום: ארכיון

בטקסס ניסו לקדם חוקים המגבילים זכויות הצבעה, ועשרות מחוקקים דמוקרטים ברחו מהמדינה על מטוסים פרטיים לבירה וושינגטון, כדי למנוע את רף המשתתפים המינימלי הדרוש לאישור חוקים. המושל איים: "כשתחזרו תיעצרו".

ביום שני האחרון עזבו את מדינת טקסס לפחות 56 חברים מחוקקים דמוקרטים, כך שלפי החוק בית המחוקקים של טקסס לא יכול לקיים דיונים בהיעדר רוב החברים, הנציגים נמלטו לוושינגטון, אך כשהם יחזרו הם עלולים להיעצר. לפחות 51 מתוך 67 הנציגים הדמוקרטים נעלמו לוושינגטון. הם יצרו מצב שבבית המחוקקים המקומי אין את המספר המשתתפים המינימלי הדרוש לאישור החלטות.

הדמוקרטים טוענים כי מדובר בחוקים שיפגעו ביכולתם של אוכלוסיות מוחלשות הנוטים להצביע לדמוקרטים, וכל למנוע מהם לממש את זכותם לבחור. עזיבת המחוקקים הדמוקרטים בעצם השביתה את בית המחוקקים, והם הבטיחו "להישאר בוושינגטון ככל שיידרש".

המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, איים כי מיד עם שובם לטקסס, המחוקקים הנמלטים ייעצרו וייסגרו בתוך בית המחוקקים עד שהחוקים יעברו, לרפובליקנים יש רוב להעברת כל חוק שהם מעוניינים, אך ללא רוב החברים מכלל בית המחוקקים, אין אפשרות להעביר חוקים.

המושל גרג אבוט, אמר כי הדמוקרטים גורמים נזק לאותם טקסנים שבחרו בהם לכהן, "כשהם טסים ברחבי הארץ במטוסים פרטיים מפוארים, הם משאירים נושאים לא פתורים שיכולים לסייע למחוזותיהם ולמדינתנו", אמר אבוט בהצהרה, "על הדמוקרטים לשים בצד משחקים פוליטיים מפלגתיים ולחזור לתפקיד שהם נבחרו לעשות".

בית המחוקקים טקסס המפלגה הדמוקרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד