י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חלק ממבצע ריגול

פייסבוק סגרה חשבונות של קבוצת האקרים איראנים

חברת פייסבוק סגרה כ-200 חשבונות שנוהלו לדבריה על ידי האקרים איראנים שהיו חלק ממערך ריגול נגד בכירים בצבא ארה"ב, ואנשי ביטחון נוספים

פייסבוק סגרה חשבונות של קבוצת האקרים איראנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

פייסבוק הודיעה אמש (חמישי) כי היא סגרה כ-200 חשבונות שנוהלו על ידי קבוצת האקרים איראנים כחלק ממבצע ריגול שכוון בעיקר לאנשי צבא ארה"ב ולאנשים העובדים בחברות הגנה וסוכנות החלל.

ענקית המדיה החברתית פייסבוק, אמרה כי הקבוצה האיראנית השתמשה בפרופילים מזויפים כדי להתחבר למטרות, לבנות אמון לפעמים במשך מספר חודשים, ואז להעביר אותם לאתרים אחרים שבהם הם שוכנעו ללחוץ על קישורים זדוניים שיתנו לאיראנים גישה למכשירים שלהם בתוכנות ריגול.

הקבוצה הקימה פרופילים פיקטיביים על פני מספר פלטפורמות מדיה חברתית כדי להיראות אמינים יותר, ולעתים קרובות התחזו כמגייסים או כעובדים של חברות תעופה וחלל. חברת לינקדאין בבעלות מיקרוסופט מסרה כי הסירה מספר חשבונות, וטוויטר הודיעה כי היא חוקרת את המידע בדו"ח של פייסבוק.

פייסבוק מסרה כי הקבוצה השתמשה בשירותי דוא"ל, העברת הודעות ושיתוף פעולה להפצת התוכנה הזדונית, כולל באמצעות גיליונות אלקטרוניים זדוניים של Microsoft Excel. דובר מיקרוסופט אמר בהצהרה כי הוא מודע לכך, וכי הם נוקטים בפעולה באופן מיידי כאשר הם מזהים פעילות זדונית.

מפייסבוק נמסר כי ההאקרים חיפשו בעיקר אנשים בארצות הברית, כמו גם מבריטניה ובשאר באירופה, בקמפיין שהתנהל מאז אמצע 2020. היא סירבה לנקוב בשמות החברות שעובדיהן היו ממוקדים, אך אמרו כי לפחות 200 אנשים היו ממוקדים על ידי האיראנים.

פייסבוק הודיעה שחסמה את שיתוף הקישורים הזדוניים, וגוגל אמרה כי הוסיפה את כל הרשימה של פייסבוק לרשימת החסימה שלה.

פייסבוק מתקפת האקרים איראנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד