י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בלוח זמנים צפוף

פרסום ראשון: הממשלה תאשר מחדש את חוק הדיינים

לאחר הדרמה שהתרחשה אמש סביב חוק הדיינים כאשר יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) הצביע בטעות נגד עמד האופוזיציה ולמעשה הפיל את החוק, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הממשלה תאשר מחדש את החוק וכבר ביום שני הקרוב תאשר את ההצעה בישיבת הממשלה | כל הפרטים

פרסום ראשון: הממשלה תאשר מחדש את חוק הדיינים
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנפל אמש (חמישי) במהלך דרמטי, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הממשלה מתכוונת להביא מחדש את חוק הדיינים לחקיקה מחודשת, וכבר ביום שני הקרוב לאשר את ההצעה בישיבת הממשלה ובהמשך להצבעה בשלוש קריאות בכנסת.

כזכור, אתמול בבוקר (חמישי) ההצעה נפלה לאחר מרתון הצבעות ובעקבות טעות בהצבעה של יושב ראש הכנסת מיקי לוי שהצביע כנגד עמדת האופוזיציה ולמעשה הפיל את החוק בידיו.

הפלת חוק הדיינים - כאב הראש של הקואליציה

לקואליציה לוח זמנים צפוף לחוקק את חוק הדיינים שמבקש להוסיף נציגות לממשלה בוועדה, ולאפשר מינוי טוענת רבנית נוספת כדי לשנות את הרוב בוועדה שנמצא כעת בידי החרדים.

תוך 19 יום יצטרכו להשלים את החקיקה ולמנות באופן סופי את הרכב הוועדה למינוי דיינים, שספק אפ יצליחו לעמוד מול לוח הזמנים העמוס ומול אופוזיציה שתבקש להתקיל את הליך החקיקה.

בנוסף, בשבוע הבא מציינים המוסלמים את חג הקורבן וייתכן שהסיעות הערביות יתנגדו לאפשר הליכי חקיקה שבמחלוקת, מה שיקשה עוד על הקואליציה וימנע את החקיקה.

משפטנים בכירים פנו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט כנגד העלאת חוק הדיינים מחדש לממשלה בלי פרסום תזכיר החוק להערות הציבור למשך 21 יום. מכיוון שמדובר בנוסח אחר מהנוסח שהופץ בפעם הקודמת. והדבר מנוגד להנחית היועמ"ש לממשלה מספר 2.3005. יהיה מעניין.

חוק הדיינים מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד