י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בכפר הערבי

יצאו מתפילה על ציון התנא וגילו שרכבם נרגם באבנים

קבוצה של תלמידי ישיבת ברסלב מביתר עילית הגיעו בליווי ר"מ ומשגיח בישיבה לתפילה על קברו של רבי חנינא בן דוסא בכפר עראבה שבגליל, ונחרדו לגלות שהרכב נרגם באבנים | בארגון 'חנינא בני' העורך במקום סדרי לימוד ותפילה מידי ליל שישי ודואג לתחזוקה שוטפת של הציון מזהירים: "אסור להגיע למקום ללא תיאום עם כוחות הביטחון וליווי צמוד"

יצאו מתפילה על ציון התנא וגילו שרכבם נרגם באבנים
הרכב שנרגם באבנים צילום: באדיבות המצלם

קבוצת בחורי ישיבה שהגיעו להתפלל באופן עצמאי בקברו של התנא רבי חנינא בן דוסא זיע"א בכפר עראבה שבגליל, יצאו בנס לאחר שרכבם נרגם באבנים ע"י מקומיים. הקבר הידוע כמקום המסוגל לישועות, מושך אליו מתפללים רבים.

תלמידי הישיבה הלומדים בישיבת ברסלב 'באר שמחה' בביתר עילית, הגיעו אל מערת הקבר באופן עצמאי וללא תיאום עם גורמי הביטחון, יחד עם הרב יצחק אורנשטיין המשמש כר"מ ומשגיח בישיבה. תלמידי הישיבה הגיעו לתפילה במקום לאחר הפרסום של ארגון 'חנינא בני' בשבועות האחרונים על הסגולה המיוחדת

הבחורים הגיעו כדי להתפלל לזכות לסייעתא דשמיא עבור הישיבה שבימים אלו נמצאת במעבר למקום חדש. הבחורים ביקשו להתפלל על הקבר לאחר שבחצי השנה האחרונה למדו על רבי חנינא בן דוסא בליקוטי מוהר"ן. 

אחרי לימוד ותפילה ממושכת במערת הקבר, חזרו הבחורים לכיוון רכב ההסעה שהביא אותם למקום, ונחרדו לגלות שקבוצת נערים מקומיים רגמה את הרכב באבנים וניפצה את השמשה האחורית לרסיסים. קבוצת הנערים שהשליכה אבנים על הרכב עוד הייתה בקרבת מקום. לפי העדויות, המקומיים שהבחינו בנעשה לא היו נראים מופתעים במיוחד.

בארגון 'חנינא בני' קיבלו את הדיווח על האירוע המסוכן, מנציג הארגון ששוהה בציון. הנהלת הארגון העומדת בקשר רצוף עם מפקדי המשטרה באזור דיווחה להם מיידית על המקרה. בעקבות האירוע, מבקשים ראשי הארגון למסור לציבור כי הקבר נמצא במקום סכנה וכי אסור להגיע למקום ללא תיאום מראש וללא אבטחה צמודה.

הארגון נמצא בשבועות האחרונים בעיצומו של שיפוץ הציון הקדוש לאחר שחולל על ידי צעירים מקומיים במהלך הפרעות האחרונות. בארגון פועלים לאפשר לציבור הרחב להמשיך להגיע לתפילה בציון בבטחה ופועלים להקים מערך הסעים מיוחד אשר יפעל ע"י שאטלים מחניון באזור בליווי צמוד של כוחות הביטחון המערך יחל לפעול מיד לאחר סיום השיפוץ. בארגון מבטיחים לפרסם לציבור את כל הפרטים על המערך המיוחד מיד לאחר סיום השיפוץ והתארגנות.

אמש, כמידי ליל שישי, התקיים מעמד לימוד מיוחד ותפילה ע"י מניין אברכים מטעם ארגון 'חנינא בני'. האברכים מגיעים למקום לאחר תיאום עם כוחות הביטחון ורק בליווי אבטחה צמודה.

בסיומו של האירוע, ביקש הרב אורנשטיין להבהיר: "אני רוצה למסור לציבור שקברו של רבי חנינא בן דוסא ידוע בפועלו ואכן מי שמתפלל במקום רואה ניסים גלויים. לפני כעשור הייתי בקברו של התנא והתפללתי על יהודי קרוב שלא היה מסוגל ללכת. לאחר התפילה בציון התנא הקדוש אותו יהודי חזר ללכת. אבל חשוב ללכת רק בתיאום מראש ועם אבטחה צמודה. אני קורא לציבור: אנא היזהרו לא להגיע ללא תיאום וללא אבטחה כי היחס בכפר עלול להיות עוין. אנחנו יצאנו עם נזק לרכב אך ב"ה ללא נזק בגוף. בפעם הבאה ניצור קשר עם ארגון חנינא בני הדואגים לשמירה ולליווי".

יידוי אבנים קבר כפר ערבי בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד