י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברקע העלייה בתחלואה

יחויבו בבידוד: 10 מדינות נוספו לרשימה האדומה

בעקבות המשך ההתפרצות והעלייה בתחלואה בימים האחרונים משרד הבריאות הכריע כי גם השבים מבריטניה וקפריסין ועוד, יחויבו בבידוד | הרשימה המלאה

יחויבו בבידוד: 10 מדינות נוספו לרשימה האדומה
נתב"ג צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בשל התפרצות זן הדלתא ברחבי העולם, משרד הבריאות מרחיב את רשימת המדינות האדומות, המוגדרות כמדינות "באזהרת מסע" שהשבים מהן יהיו מחויבים בבידוד. החל מיום שישי הבא יתווספו לרשימה בריטניה, קפריסין, תורכיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה וקמבודיה. גם קניליבריה תצטרף לרשימה, בכפוף לחתימת הצו הרלוונטי.

במשרד הבריאות מציינים כי רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה ורשימת המדינות בסיכון מרבי מתעדכנת בהתאם לשיעורי התחלואה בעולם - ומשכך היא צפויה להתרחב מעת לעת.

נכון להיום, הוא לפני המדינות שהתווספו, כוללת רשימת המדינות באזהרת מסע הדורשות בידוד בחזרה לישראל (גם למחוסנים ומחלימים), את המדינות: איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה.

נכון להיום המדינות שנכללות ברשימת המדינות בסיכון מרבי ועל כן הטיסה אליהן אסורה עד להודעה חדשה, הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס, אוזבקיסטן. החל מיום שישי הבא, ה-23.7.21 יתווספו לרשימת המדינות בסיכון מרבי המדינות: ספרד וקירגיסטן. יחד עם זאת, ייתכן כי בשל ההדבקה הנרחבת יתווספו בקרוב לרשימה מדינות נוספות.

במשרד הבריאות מזכירים כי החל מהיום, שישי 16.7, מחוייבים כל השבים מחו״ל (מכל המדינות, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים) בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול (לפי המוקדם מביניהם).

בידוד קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד