י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אפליקציה מעוותת

אזרחי בריטניה מתלוננים: "שולחים אותנו לבידוד ללא סיבה"

אפליקציית Test and Trace שאמורה להודיע למחוברים אליה על כך שהם צריכים להיכנס לבידוד, הכניסה גם את השכנים דרך הקירות בגלל שהפלאפונים קרובים מדי למרות שהאנשים לא נפגשו

אזרחי בריטניה מתלוננים: "שולחים אותנו לבידוד ללא סיבה"
מביט בחלון צילום: Unsplash

אפליקציית Test and Trace של מערכת הבריאות הבריטית NHS, גורמת לשכנים לקבל הודעה על הצורך להיכנס לבידוד, לאחר שהשכן מעבר לקיר נדבק בקורונה, וזאת כי הטלפונים שלהם נמצאים בסמיכות זה לזה, כך נטען בבריטניה.

שכנים נאלצים להיכנס להסגר למשך עשרה ימים למרות שמעולם לא באו במגע עם מקרה חיובי של הנגיף, הנגיף מבלבל את האפליקציה הוא חזק מספיק כדי לחדור לקירות, המשמעות היא שהטכנולוגיה תשלח מדי פעם הודעה לאנשים להיכנס להסגר מכיוון ששכנם הסמוך איתו הם חולקים קיר נבדק ונמצע חיובי, כך אמרו גורמים במערכת הבריאות המקומית ל'טלגרף'.

ראשי ה-NHS הזהירו גם כי המערכת מקשה יותר ויותר על טיפול שגרתי ואמרו כי בתי חולים גוזלים כעת פעולות חיוניות מכיוון שכל כך הרבה עובדים נאלצים לבודד את עצמם. כמעט 900,000 התראות הודיעו לאנשים להיכנס להסגר בשבוע הראשון של החודש בעקבות מגע עם נגיף הקורונה שלא באמת קרה.

מקורות במערכת הבריאות אמרו כי נושא הנוגע לרגישות האפליקציה הועלה כאשר נוצרה בתחילה ונמצא כעת בתהליך של שינוי. גורם ממערכת הבריאות אמר ל'דיילי טלגרף': כי "אנו שומעים על מקרים כאלה, ואנחנו יודעים שאפשר שהאות יעבור דרך קירות, למרות שהוא נחלש". השבוע מספרם העולה של האנשים שנאלצו לבודד את עצמם הוביל את איגודי העובדים להתריע כי מפעלים ברחבי המדינה נמצאים על סף הפסקת עבודה.

המועצות המקומיות של לידס, בריסטול ורוצ'דייל נאלצו להשאיר את האשפה של התושבים על שפת הכביש לאחר שהאפליקציה אילצה את העובדים להישאר בבית. מועצת ליברפול אישרה כי איסוף הפחים יבוטל לשבועיים בחלקים מהעיר.

בריטניה בידוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד