כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעל 1,000 מאומתים

המחלוקת בין הדרג הפוליטי לאנשי המקצוע במשרד הבריאות

בדיון שנערך ביום שישי בקריה בתל אביב בהשתתפות קבינט הקורונה ואנשי המקצוע במשרד הבריאות, צפו ועלו חילוקי הדעות בין הדרג הפוליטי למקצועי בכל הנוגע להתמודדות עם ההתפרצות המחודשת | ובינתיים, זינוק נוסף בתחלואה כאשר אמש אובחנו למעלה מ-1,000 חולים

המחלוקת בין הדרג הפוליטי לאנשי המקצוע במשרד הבריאות
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

ביום שישי בשעות הצהריים זימן ראש הממשלה בנט את חלק משרי קבינט הקורונה, יחד עם בכירי משרד הבריאות לקריה בתל אביב, כדי לדון בצעדים הבאים שיש לנקוט מול ההתפרצות המחודשת.

בדיון צפה ועלתה מעל לפני השטח המחלוקת המרכזית - כיצד יש לנהוג כעת. בדיון באו למעשה לידי ביטוי שתי גישות סותרות, כאלה ששבו וחידדו את הוויכוח בין הדרג הפוליטי לדרג המקצועי - ויכוח שהולך ומתעצם ככל שמספר המאומתים ביממה עולה.

בעוד הדרג הפוליטי בראשות רה"מ בנט שומר על איפוק וטוען כי התחלואה הקשה נמוכה ולכן אין להטיל מגבלות רחבות על הציבור, בדרג המקצועי של משרד הבריאות מנגד מודאגים וחושבים שהממשלה נוקטת בגישה מקלה שעלולה לעלות ביוקר.

עוד דווח כי בנט מתייחס להתפרצות החדשה של זן הדלתא כמגפה חדשה ולא כגל נוסף של נגיף הקורונה המקורי. לאור היחלשות האפקטיביות של החיסונים טוען בנט כי אי אפשר להסתמך רק על חיסונים וסגרים כדי לנצח אותה. 

לפי הדיווח ב'חדשות 12', המומחים במשרד הבריאות מצביעים על כך שההצטלבות בין הירידה הברורה ביעילות החיסון לבין התכונות של זן הדלתא מחייבת פעילויות משמעותיות יותר. 

שר הבריאות הורביץ טוען כי עדיף להטיל מגבלות מסוימות על הציבור כבר עכשיו, מאשר להמתין לעלייה בתחלואה ואז להטיל מגבלות קשות. "צריך להפסיק לשחק בנדמה לי ולקבל החלטות שימנעו הגבלות על הציבור בהמשך. קודם כל להחיל את התו הירוק המרוכך כפי שהמלצנו בקבינט. בדיקות מהירות עכשיו - במקום הגבלות שיפגעו במשק אחר כך", כך השר הורביץ.

בתוך כך, לראשונה זה ארבעה חודשים, יותר מאלף נדבקים בקורונה אובחנו ביממה אחת בישראל. לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול (יום שישי) אובחנו 1,118 נדבקים חדשים.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מספר החולים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ עומד כעת על 58, עלייה של שמונה חולים מאז חצות, ושל תשעה מאז הנתון האחרון מאמש. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 107 חולי קורונה, ומספר החולים הפעילים בישראל כעת עומד על 6,563.

קורונה משרד הבריאות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד