י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל מכת הקורונה

אחרי האסון במיאמי: בעלי העסקים מתלוננים על מיעוט לקוחות

הם עדיין לא התאוששו מהמכה הכלכלית שהנחיתה עליהם מגפת הקורונה ובעלי העסקים בקרבת קריסת הבניין בסורפסייד מיאמי מתמודדים שוב עם מיעוט לקוחות ומתקשים לשרוד | בראיונות לתקשורת הם תיארו את מצבם הקשה

אחרי האסון במיאמי: בעלי העסקים מתלוננים על מיעוט לקוחות
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

"בשנה האחרונה ראינו אולי 15 עסקים ברחוב כאן נסגרים, אני מקווה שלא נראה את זה שוב עכשיו", אמר אחד מבעלי העסקים בסביבת קריסת בניין הדירות לפני שלושה שבועות במיאמי, פלורידה.

מסעדת קפה ורט, מסעדה כשרה בשדרת הרדינג העמוסה בדרך כלל, היתה שקטה במהלך יום רביעי האחרון, בשעות שבהן בדרך כלל המקום מלא בלקוחות.

מייקל לאבי, המנהל את המסעדה שבבעלות משפחתו, אמר לרשת CNS כי בשבועות האחרונים מאז התמוטטות מגדלי צ'אמפליין דרום במרחק של קילומטר וחצי משם, העסקים ירדו בהכנסות.

"אני לא מתכוון להתלונן על עסקים כשאנשים איבדו את חייהם והורים וילדים איבדו בני משפחה, אבל העסקים נחלשו מאד", אמר והוסיף כי הוא מכיר לקוחות קבועים רבים שגרים בניו יורק ובקנדה ובבעלותם בתים באזור, שלא חזרו לסורפסייד במהלך תקופה זו, "אפילו במהלך הקורונה היתה לנו עבודה, אבל עכשיו הכל ירד".

בעלי עסקים לאורך שדרת הרדינג אמרו כי קריסת בניין הדירות הסמוך גבתה מהם מחיר רגשי, מכיוון שרבים איבדו חברים ולקוחות קבועים. "המצב רע מאוד עבורנו", אמר סמואל ארובנו, הבעלים של מאפייה כשרה, "בשנה האחרונה ראינו אולי 15 עסקים ברחוב כאן נסגרים, אני מקווה שלא נראה את זה שוב עכשיו" אמר.

לאחר קריסת הבניין נאלצו הרשויות לסגור היקף גדול של רחובות כדי להבטיח שאנשים לא יתקרבו יותר מדי לאתר. הם היו זקוקים גם למקום לאחסון רכבי חירום וציוד בנייה לעבודות החפירה שנמשכות שם.

"צריך לשמור על ההיקף הזה למען הביטחון, אבל אנו מבינים שזאת חרב פיפיות לעסקים", אמר אלבארו זבלטה, אחד מאנשי משטרת מיאמי-דייד. "אנשים שאינם מעורבים נפגעים ישירות מכך, אנחנו מבינים את זה ומקווים למזער את הכאב".

הסגירות האטו עוד יותר את התנועה באזור שנמצא על רצועת אדמה צרה המחוברת לחופי פלורידה על ידי סדרת גשרים ואיים קטנים, מה שהופך את הגישה לקהל לקוחות, תושבים ובעלי עסקים לקשה יותר להגיע למרכז העיר של סורפסייד.

הפגיעה בעסקים מגיעה לאחר אחת התקופות ההרסניות ביותר מבחינה כלכלית עבור עסקים קטנים בתולדות המדינה - מגפת הקורונה שהביאה חנויות ומסעדות, לקחת הלוואות ארוכות טווח כדי להמשיך לשרוד.

ובכל זאת, עסקים רבים עבדו יחד לאחר מכן בכדי לספק ארוחות למתנדבים ולאנשי החילוץ ולסייע לאלה שנפגעו מקריסת הבניין. ראש עיירת סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר כי הוא אסיר תודה על מאמציהם של העסקים במרכז העיר, במיוחד מכיוון שהם סיפקו עזרה לקהילה תוך שהם סופגים מכה כלכלית. "בנוסף לסגירה מוחלטת, הם יצאו מגדרם כדי לספק תמיכה במאמצי ההצלה", אמר. "אז לא רק שלא היו להם עסקים, אלא הם הוציאו כספים, זמן ואנרגיה כדי לתמוך במאמץ. יש הרבה אנשים אמיצים ונפלאים ברובע העסקים שלנו".

אסון מיאמי בעלי עסקים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד