י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנזקי אסון מיאמי

חשש בשוק הביטוחים הרעוע: "חייב משכנתא לבית שקרס"

קריסת הבניין בסורפסייד מיאמי מובילה את חברות ביטוח דירות לחשב מסלול מחדש, חלקן מעלות מחירים וחלקן כלל אינן מעוניינות לבטח בניינים מסוימים שלדעתן מסוכנים ונוטים לקרוס. אחד מניצולי הבניין שקרס מלין על כך שהוא נאלץ לשלם משכנתא על דירה שכבר איננה

חשש בשוק הביטוחים הרעוע: "חייב משכנתא לבית שקרס"
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

סטיב רוזנטל ניצל לאחר שהדירה שלו בסורפסייד, מיאמי בפלורידה קרס לפני שלושה שבועות והותיר אותו חסר בית, אך הוא עדיין חייב יותר מ-100,000 דולר על המשכנתא.

רוזנטל, מנהל פרסום למסעדות בן 72, קיבל עד מהרה שני צ'קים קטנים מחברת הביטוח עבור הוצאות מחיה ורכוש אישי, אך הוא עדיין ממתין לתשלום הגדול שלו. הוא צופה כי הסכום יעלה על שש ספרות, אך ככל הנראה זה ילך לבנק לשלם את המשכנתא בדירה שכבר לא קיימת. כך מפרסם ה'ניו יורק טיימס'.

"כולנו מתחרפנים" הוא אמר על הניצולים של מגדלי צ'אמפליין דרום בסורפסייד. "אני לא רוצה לגעת בחסכונות, לא הייתי אמור לגעת בהם עד גיל 80".

בינתיים חברות ביטוח חוששות, והן מתחילות לבחון את הבניינים שהם מכסים, להעלות מחירים שגם כך מהגבוהים במדינה, או לבטל לחלוטין את הכיסוי.

קריסת הבניין שהובילה למותם של לפחות 97 בני אדם, ביניהם יהודים רבים, גורמת עכשיו למהומה חדשה בשוק הביטוחים הבעייתי בפלורידה, מה שמסכן עוד יותר את כלכלת הדיור החופשית שכבר הייתה בלחץ שינויי האקלים. וזה מוסיף לדאגה גוברת בקרב כלכלנים בנושא חדש במשבר האקלים; האם חלקים מסוימים בארצות הברית הופכים מסוכנים מכדי לבטח בסכומים שאנשים יכולים להרשות לעצמם.

על פי ה'ניו יורק טיימס'. השינוי הזה כבר החל. ימים לאחר הקריסה, חברות הביטוח שלחו מכתבים שאיימו לנתק את הביטוח לבניינים ישנים שלא עברו בדיקות בטיחות חובה. בקליפורניה החלו המבטחים לברוח מאזורים המועדים לעלות באש המשתוללת באזורים שונים. גורמים רשמיים טוענים כי הם רואים דיווחים דומים על חברות ביטוח שמסרבות לחדש את הביטוח.

מוקדם לומר אם שינויי האקלים תרמו לקריסת הבניין בסורפסייד. אולם השפעות ההתחממות הגלובלית, הכוללות חום קיצוני ויותר לחות באוויר, גורמות להידרדרות מבנים במהירות רבה יותר, כך לדברי ג'סי קינן, פרופסורית באוניברסיטת טוליין המתמחה בהשלכות של שינוי האקלים על הסביבה הבנויה.

אסון מיאמי חברות ביטוח ביטוח משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד