י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות ה"טרור הכלכלי"

מחירי המזון זינקו בכ-70% בערים איראניות רבות

צרכנים איראניים התמודדו עם עלייה של 120 אחוז לגבי עוף וחמאה, ועלייה של 80 אחוז במחירי שמן בישול, חלב, סוכר, אורז מיובא וביצים. כך עולה מדו"ח שפורסם בשבוע האחרון באיראן | בנוסף לעלויות המזון, דמי השכירות של דירות עלו בכ-34 אחוזים בשנה האחרונה והביגוד עלה ב-50 אחוזים

מחירי המזון זינקו בכ-70% בערים איראניות רבות
שוק צילום: unsplash

מחירם של מוצרי מזון בסיסיים באיראן גדל ביותר מ-70 אחוזים בשנה אחת, כך על פי דו"ח שפורסם ב-14 ביולי על ידי המרכז לסטטיסטיקה ונתונים אסטרטגיים של משרד העבודה והרווחה האיראני.

מהדו"ח עולה כי הצרכנים התמודדו עם עלייה של 120 אחוז לגבי עוף וחמאה, ועלייה של 80 אחוז במחירי שמן בישול, חלב, סוכר, אורז מיובא וביצים.

העלייה הממוצעת של 71 אחוז מהפריטים במחקר כוללים אורז איראני, עוף, חלב, יוגורט, גבינה, ביצים, חמאה, שמן בישול, בננות, תפוזים, שעועית, עדשים ירוקות, קוביות סוכר, ותה.

הנשיא חסן רוחאני שעוזב את תפקידו בחודש הבא עם אינפלציה בגובה 39 אחוזים מנתוני קרן המטבע הבינלאומית, תיאר את הסנקציות האמריקניות כ"טרור כלכלי".

בנוסף לעלויות המזון, דמי השכירות של דירות עלו בכ-34 אחוזים בשנה האחרונה והביגוד עלה ב-50 אחוזים. עיתון "המשהרי" ציטט ביום שבת את ואיד שגהגי-שאהרי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת חרזמי, כי ללא רפורמות "עתיד אפל ימתין לכלכלה האיראנית בסוף העשור הזה".

בנאומיו ובדיוניו בקמפיין הבחירות, הנשיא הנבחר אברהים ראיסי התחייב לבנות 4 מיליון בתים בארבע שנים, ליצור מיליון מקומות עבודה בשנה, להפחית את אי-השוויון בהכנסות ולהילחם בשחיתות. ראיסי מתח ביקורת חריפה על קודמו בתפקיד, על כך שלא שלט באינפלציה. הוא הבטיח להפחית את האינפלציה בתוך שנה.

מוצרי מזון כלכלת איראן יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד