י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפקרות ממשלתית

יותר מ-1000 נדבקים ביום, 'התו השמח' ייכנס לתוקפו ביום רביעי

משרד הבריאות עדכן אתמול כי לראשונה מאז חודש מרץ התגלו בישראל יותר מ-1,000 מאומתים ביממה | הממשלה תיערך לאכיפה מוגברת של מתווה התו השמח באולמות אירועים ובמופעי תרבות, עם כניסתו לתוקף ביום רביעי 

יותר מ-1000 נדבקים ביום, 'התו השמח' ייכנס לתוקפו ביום רביעי
בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן אתמול כי ביממה האחרונה אותרו 1,118 נדבקים חדשים בקורונה. המשמעות היא כי לראשונה מאז חודש מרץ התגלו בישראל יותר מ-1,000 מאומתים ביממה אחת. מספר הבדיקות שנעשו אתמול היה 71,478 כך ששיעור הנדבקים היומי עומד על כ-1,56%, במהלך השבוע שעבר אובחנו בישראל 4,531 נדבקים חדשים. נתון זה משקף ממוצע של 647 נדבקים חדשים ביום.

עוד עולה מהנתונים כי נכון לאתמול ישנם 58 חולים שמאושפזים במצב קשה, 16 מהם מחוברים למכונות הנשמה, כך מדווח הבוקר עיתון 'מעריב'. מספר המתחסנים במנה הראשונה עומד על 5,742,257 בעוד 5,225,539 התחסנו גם במנה השנייה. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגיפה עומד על 6,446.

על פי נתוני מודל הרמזור יש כיום בישראל יישוב אדום אחד בלבד, שערי תקווה. בישיבת הממשלה סוכם, כי הממשלה תקדם באופן מואץ כניסה של בדיקות קורונה ביתיות לשוק, בשאיפה שהמהלך יתממש כבר בימים הקרובים. התהליך ייצא לדרך כפיילוט ואם תירשם הצלחה הוא יהפוך לקבוע.

בנוסף, הממשלה תיערך לאכיפה מוגברת של מתווה התו השמח באולמות אירועים ובמופעי תרבות, עם כניסתו לתוקף ביום רביעי השבוע. צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה יבחן את המשך המדיניות בנתב"ג. בהמשך יתקיימו גם דיונים בין משרדיים בהיערכות לחגי תשרי, שבמהלכם ישראלים רבים נמצאים בחופשה וכן לפתיחת שנת הלימודים.

בתוך כך, בכנסת הוחלט להקפיד מחדש על כללי הריחוק החברתי. החל ממחר יונהג מרווח ביטחון של מושב בין חברי הכנסת באולם המליאה. כתוצאה מכך חלק מהח"כים יעברו לשבת במפלס העליון של יציע האורחים ויציע העיתונאים במליאה. לרשות חברי הכנסת יותקנו עמדות מחשב והצבעה כדי שיוכלו לקחת חלק פעיל בעבודת המליאה ובהצבעות, ויוצבו מיקרופונים לצורך נאומים.

עוד הוחלט כי באולמות ירושלים ונגב, שבהם נערכים אירועים רבי משתתפים לצד ועדות מיוחדות, יותקנו מחדש חוצצים שיפרידו בין הנוכחים ויבטיחו את שמירתו של המרווח הבטוח.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד