י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מוסד צבוע

פנייה לגורמים אמריקנים: "הפסיקו את המימון לאו"ם"

דו"ח חדש של תנועת "אם תרצו" חושף התנהלות בעייתית במיוחד של ארגון האומות המאוחדות (האו"ם) ולפיה הוא מממן ארגוני BDS אשר לחלקם קשרים עם ארגון הטרור "החזית העממית"

פנייה לגורמים אמריקנים: "הפסיקו את המימון לאו"ם"
מטה האו"ם בז'נבה צילום: מייקל טגיסטמן. באדיבות הקונגרס היהודי העולמי

על פי הממצאים של הדו"ח של 'אם תרצו', בין השנים 2016 עד 2020, סיפק האו"ם לפחות 40 מיליון דולר במימון לארגונים לא-ממשלתיים פלסטינים קיצוניים המקדמים חרמות על מדינת ישראל (BDS), פועלים נגד ישראל במוסדות הבינלאומיים וכן הם בעלי קשרים עם ארגוני טרור.

המימון העיקרי של האו"ם היא ארה"ב אשר מספקת לאו"ם מימון שנתי של יותר מ- 2 מיליארד דולר. במילים אחרות, ארה"ב הופכת להיות מממנת לאו דווקא-מודעת, של רשת ארגונים לא-ממשלתיים פלסטינים קיצוניים זו שכל תכליתם לפעול נגד קיומה של מדינת ישראל ולקדם BDS נגד ישראל. תנועה שהוצאה מן החוק ב-30 מדינות שונות בתוך ארה"ב. על פי הדו"ח, 22% מתקציב הליבה של האו"ם ו- 25% מתקציב "שמירת השלום" שלו נתרמים ע"י ארה"ב.

בשנת 2020 לבדה, התמיכה הגיעה לסדר גודל של 704 מיליון דולר מתוך תקציב הליבה בסך 3.2 מיליארד דולר של האו"ם, וסך מוערך של 1.6 מיליארד דולר מתוך תקציב שמירת השלום של האו"ם לשנים 2020-2021. יתר עך כך, ארה"ב גם מספקת מאות מיליוני דולרים במימון לסוכנויות או"ם אחרות, לרבות ארגון הבריאות העולמי, ארגון המזון והחקלאות והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. למרות משימתו המקורית של האו"ם לתחזק "שלום וביטחון בינלאומיים", במציאות הארגון משתמש בסכומי עתק מתוך תקציבו מרובה מיליארדי הדולרים על מנת לתקוף מדינה חברה אחת: ישראל.

תנועת אם תרצו פנו בימים האחרונים לגורמים אמריקאים בבקשה שמתוך התקציב שהממשל מעביר לאו"ם, הם לכל הפחות יקזזו את הכספים אשר מקצה האו"ם לארגוני ה-BDS, חלקם כאמור מזוהים עם ארגונים המוכרזים בארה"ב כארגוני טרור.

על פי דוח "אם תרצו", החל משנת 2016 ועד 2020 סיפק האו"ם לפחות 40 מיליון דולר במימון ארגוני תעמולה לא-ממשלתיים פלסטינים המקדמים חרם, מניעת השקעות ועיצומים, ושהם בעלי קשרים הדוקים עם ארגוני הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין וחמאס, שכל מטרתם היא להשמיד את מדינת ישראל כל זאת כאמור העביר בית הנבחרים האמריקני החלטה נגד ה- BDS ברוב מוחץ ועד היום למעלה מ- 30 מדינות מאוחדות העבירו חקיקה נגדית ל- BDS.

על פי ממצאי דוח "אם תרצו" עולה כי 19 ארגונים לא-ממשלתיים פלסטינים קיצוניים קיבלו מימון מהאו"ם במהלך השנים 2016 עד 2020. מתוך אותם 19 ארגונים לא-ממשלתיים, שמונה מתוכם בעלי קשרים לארגוני טרור. למעשה, על-פי הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי, שניים מהארגונים – איחוד ועדות העבודה החקלאיות, ואיחוד ועדות הבריאות, הם זרועות החקלאות והבריאות של ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP). הארגונים הלא-ממשלתיים הנותרים מקדמים כולם את תנועת החרם (BDS), אשר כפי שצוין לעיל, מהווה הפרה ישירה של אמונות וערכי ארה"ב.

יתר על כך, האו"ם מממן את הארגונים הלא-ממשלתיים האנטי-ישראלים הללו באמצעות שלוש סוכנויות עיקריות: משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, תכנית הפיתוח של האו"ם, וקרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים.

על אף כי האו"ם מתחזק רשימה מקיפה של כל התרומות שהוא מקבל ומדווח על רבים מהמענקים שלו. עם זאת הוא אינו שקוף לחלוטין בדיווח המימון המוענק על-ידו לארגונים פלסטינים.

הדבר בולט במיוחד במקרה של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, אשר לעתים קרובות מותיר את "השותפים ליישום" המקבלים את המימון להוציא לפועל בעצמם את התכניות. הדבר יוצר מצב שבו מימון בשווי מיליוני דולרים אינו מחויב במתן דין וחשבון.

במספר מקרים, משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OHCA) ציין את השותפים ליישום, אולם נמנע מלהזכיר כמה כל אחד מהם קיבל. במקרים שכאלו הערכנו את סך-כל המענק על-ידי חלוקת סכום המענק במספר הארגונים הרשומים כשותפים ליישום. לדוגמא, אם מענק מטעם OHCA בסך 500,000 דולר חולק לחמישה שותפים מיישמים, דיווח על מימון של 100,000 דולר לכל שותף ליישום.

על פי המלצות של המחקר של "אם תרצו", יש לפעול בכמה גזרות כדי להמשיך את המציאות האבסורדית. בראש ובראשונה יש להטמיע חקיקה מקבילה ל"חוק טיילור פורס" ביחס לאו"ם.

חוק טיילור פורס, אשר נחתם בחוק על-ידי הנשיא דונלד טראמפ במרס 2018, מחייב את ארה"ב לעצור את סיועה לרשות הפלסטינית כל זמן שזו ממשיכה לשלם קצבאות ליחידים או לבני משפחותיהם של יחידים אשר ביצעו מעשי טרור.

את חוק זה יש להשית על האו"ם כל עוד הוא ממשיך לממן ארגוני תעמולה בעלי קשרים לקבוצות טרור, המקדמים את תנועת החרם (BDS), ואשר משדלים גופים בינלאומיים נגד ישראל. בנוסף יש להגביר אתה השקיפות באו"ם בכל הנוגע למימונו ארגונים לא-ממשלתיים וכן למנוע העברת כספים לארגונים בעלי קשרים לארגוני טרור.

מהאו"ם נמסר בתגובה לטענות 'אם תרצו': "ארגוני האו"ם בודקים בעקביות את הגופים שעימם הם מקיימים התקשרות, אל מול רשימת האישים והגופים שמתנהלים נגדם הליכים מטעם מועצת הביטחון. כמו כן, אנו מודעים להחלטות רלוונטיות אחרות של מועצת הביטחון ושל העצרת הכללית".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר כי: "מאז הקמתה של מדינת ישראל, כמעט בכל אירוע אסטרטגי לקיומה, בחר האו"ם להפנות לה גב. לאחר מלחמת העצמאות הוא אישר הקמת סוכנות פליטים מיוחדת לערבים שברחו מן הארץ (אונר"א) ועד היום היא מממנת אותו ובכך מנציחה את הסכסוך. לאחר מלחמת יום הכיפורים בחר האו"ם לכנות את הציונות תנועה גזענית ומאז ועד היום היא המדינה המגונה והמוכפשת ביותר במוסד הזה- יותר מכל מדינה אחרת בעולם, למרות שהיא מספקת יותר זכויות אדם ואזרח לכלל תושביה ואזרחיה מרוב מדינות העולם גם יחד".

עוד אמר מתן פלג: "כעת אנו חושפים שהמוסד הצבוע הזה גם מממן ארגוני תעמולה אנטי ישראליים שלחלקם קשרים עם ארגוני טרור - הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. אך בגלל שמדובר במוסד צבוע ובמידה רבה אנטי ישראלי, שלא לומר אנטישמי, אין לנו צפיות שהוא ישנה את דרכו אלא פונים לגורם הידידותי ביותר שיש למדינת ישראל שהוא גם המממן העיקרי של האו"ם- ארה"ב ומבקשים מן הממשל האמריקאי, לא לקחת חלק בשערורייה הזו ולקזז מכספי התרומות שלה את הכספים שהארגון מעביר לאותם ארגונים בזויים".

או"ם אנטישמיות אם תרצו אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד