י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעם בפתח תקווה

החנות פתוחה בצום והחילונים אוכלים בפרהסיה

זעם בפתח תקווה: חנות 'ביסקוטי' פתחה את שעריה החל מתחילת הצום ומאפשרת ללקוחותיה לאכול במקום ובשולחנות שבפתח החנות. מספר תושבים יצאו למחות ולהגיד איכה במקום | ברשת מתנצלים: "הבעלים הוא אדם מסורתי שצם בתשעה באב ובכל שאר הצומות שבשנה"

החנות פתוחה בצום והחילונים אוכלים בפרהסיה
מחאת יוצאי חברון בפתח החנות צילום: באדיבות המצלם

סערה בפתח תקווה: חנות ביסקוטי השייכת לרשת 'ביסקוטי' פתחה את שעריה בפרהסיה החל ממוצאי שבת ועד נכון לשעה זו (ראשון - ט' באב), כאשר היא מאפשרת ללקוחות לאכול בישיבה בתוך החנות בפרהסיה.

הפרשן החרדי ישראל כהן דיווח היום כי ראשי קהילת 'חברון פתח תקווה' יצאו למחות נגד החרפה ובמחאה הם התיישבו לקרוא את מגילת איכה בפתח החנות.

מדובר בחנות שעומדת תחת כשרות רבנות מהדרין פ"ת, דבר שהגביר עוד יותר את התסכול מצד התושבים החרדים על הפתיחה השערורייתית שלה.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים המוחים נכנסים לחנות ומפצירים במוכרים ובלקוחות לכבד את הדת ואת מסורת ישראל, אך הללו מגיבים בניתוק ובזלזול.

אחד המוחים אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "החנות ממוקמת בכפר גנים ג' ברחוב הראשי. זה אזור מעורב שגרים בו חילונים דתיים וחרדים, ורוב הלקוחות ביום-יום הם דתיים וחרדים. החנות בכשרות מהדרין(!) וזה מה שהרתיח את התושבים. החילול ה' שמגיע דווקא מחנות שמתהדרת בכשרות ומתפרנסת מלקוחות שומרי דת".

לטענת אחד התושבים, "על כל מנגל קטן של חרדי ביום הזיכרון - התקשורת החילונית מתנפלת על החרדים עם כותרות מפוצצות רוויות שנאה, אך כאן החילונים עושים ככל העולה על רוחם תוך פגיעה קשה ברגשות החרדים, ואין פוצה פה ומצפצף".

מרשת 'ביסקוטי' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אמיר פורת, הבעלים של ביסקוטי, הוא אדם מסורתי שצם בתשעה באב ובכל שאר הצומות שבשנה".

נמסר עוד: "אמיר, וביסקוטי בכלל, מכבדים את צום תשעה באב בו נחרב בית המקדש. אי לכך, העסק סגור מדי שנה בערב תשעה באב ומופעל בתשעה באב כמו בכל שנה ללא מוסיקת רקע, בשולחנות מצומצמים הממוקמים בתוך העסק ולא מחוצה לו, עם תפריט מצומצם. עיקר הפעילות בעסק מיועדת לרכישות הביתה של ציבור רב לשימוש בו לאחר הצום. כל הנ"ל נעשה לאורך שנים ולאור עדכון הרבנות והמשגיח שבמקום".

"אין ולא הייתה לנו כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אף יהודי. יתירה מכך, אנו רואים ביום זה יום אבל לעם היהודי. בתקווה לאהבת חינם ובבקשת מחילה אם פגענו ברגשותיו של כל אדם באשר הוא", לשון תגובת רשת 'ביסקוטי'.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' אפשר להבחין כי למרות תגובת רשת 'ביסקוטי' על כך שהישיבה מחוץ לחנות לא התאפשרה - הלקוחות כן יושבים ואוכלים גם בשולחנות שמוקמו לכל אורך החנות מבחוץ.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת הרבנות פ"ת, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

ט' באב פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד