י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תחזית קודרת לעתיד

אסון במערב אירופה: מתקרבים ל-200 הרוגים; נזק במיליארדי אירו

עד כה דווח על קרוב ל-200 הרוגים באסון הכבד במערב אירופה. עשרות רבות עדיין נעדרים ואלפי פונו מבתיהם. מומחים מזהירים כי בעתיד הלא רחוק נצפה בסערות קשות עוד יותר

אסון במערב אירופה: מתקרבים ל-200 הרוגים; נזק במיליארדי אירו
השיטפון בגרמניה צילום: הצבא הגרמני

למעלה ממאה ושמונים הרוגים ועוד עשרות נעדרים בעקבות השיטפונות הקטלניים שתקפו השבוע חלקים גדולים במערב גרמניה. מטאורולוגים מזהירים שאירועי מזג אוויר קיצוניים עשויים להפוך לחמורים הרבה יותר בעתיד.

"גשמים קיצוניים הולכים להיות תכופים יותר בעולם חם יותר", אמר אנדראס פינק מהמכון למטאורולוגיה ומחקר אקלים במכון הטכנולוגי של קרלסרוהה לערוץ DW הגרמני. "אחת הסיבות לכך היא שההתחממות הגלובלית גורמת לשינוי האטמוספירה", כך אמר ד"ר סבסטיאן סיפל מהמכון למדעי האטמוספירה והאקלים בציריך, ל-DW.

מיכאלה וולף, שעוסקת ביינות באחת העיירות הגרמניות שנפגעה הכי קשה מהשיטפון הקטלני בשבוע שעבר סיפרה לתקשורת המקומית, כי "זה נראה כאילו פצצה נורתה, הכול נהרס. לא נותר דבר ממרכז העיר".

הכרם המשפחתי ובית ההארחה שלה, ויינגוט זוננברג, מתמלאים בדרך כלל בתיירים בשביל היין האדום המשובח שלהם. בסוף השבוע הזה הוא התמלא בפליטים מיואשים מבתים שנהרסו כאשר המים עלו ביום רביעי האחרון לאחר ימים של גשם כבד. כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

מרתף היין של וולף היה היחיד בעיר ששרד המים: "המים נעצרו סנטימטרים ספורים מפתח ביתנו. היה לנו מזל". מאז שהשיטפון החל להתפוגג, היא עובדת במשך כל שעות היממה עם משפחתה בכדי לסייע במאמצי ניקיון והצלה.

לפי גורמי ממשל, עלות תיקון התשתיות שנהרסו באסון מגיע למספר מיליארדי אירו. ומעבר למספר הקורבנות האנושי הנורא, התיקון של התשתיות, כולל כבישים, גשרים ורכבות, עשוי להימשך חודשים.

השיטפונות מגיעים שבועות לאחר שגלי חום שברו שיאים, והביאו למותם של מאות בקנדה ובארה"ב. מדענים אמרו כי חום כה קיצוני היה "בלתי אפשרי כמעט" ללא שינויי אקלים.

גרמניה שיטפון אסון אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד