י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איפה הכי משתלם לקנות?

רמי לוי הרשת הכי זולה, מי היקרנית? כל הפרטים והנתונים

נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש יוני נחשפו אף הם, ומהם עולה כי ממוצע סל המוצרים עמד בחודש יוני על 936 ₪, התייקרות של 10 ₪ ביחס לחודש מאי | הפער בין הרשת היקרה – מיני סופר אלונית, לרשת הזולה ביותר – רמי לוי, בחודש יוני, הינו  39% שהם 317 ₪

רמי לוי הרשת הכי זולה, מי היקרנית? כל הפרטים והנתונים
חרדים בקניות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה פרסמו גם החודש את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות. הסל גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס  הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע"י משקי הבית. 

אז איפה הכי משתלם לקנות? נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש יוני נחשפו אף הם, ומהם עולה כי ממוצע סל המוצרים עמד בחודש יוני על 936 ₪, התייקרות של 10 ₪ ביחס לחודש מאי והפער בין הרשת היקרה – מיני סופר אלונית, לרשת הזולה ביותר – רמי לוי, בחודש יוני, הינו  39% שהם 317 ₪.

כאמור ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד בחודש יוני 2021 על 936 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש יוני היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש יוני עומדת על 1,127 ₪ . והרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש יוני הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש יוני עומדת על 810 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יוני עומד על 39% שהם 317 ₪. ופער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 11% שהם 90 ₪. ומתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 18% שהם 145 ₪.

יצוין כי הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

רמי לוי משרד הכלכלה סל מוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד