י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביקורת מפתיעה

'הארץ' תוקף: "כך לא מתנהגת ממשלת שינוי"

בעיתון השמאל תוקפים את ממשלת בנט ומבקרים את התנהלותה הדורסנית של הקואליציה החדשה כלפי האופוזיציה. "קואליציית השינוי הפגינה ביום שני בשבוע שעבר דורסנות וזלזול בכללי המשחק"

'הארץ' תוקף: "כך לא מתנהגת ממשלת שינוי"
נפתלי בנט ויאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעיתון 'הארץ' המזוהה עם השמאל הרדיקלי מפרסמים היום (ראשון) מאמר מערכת עם דברי ביקורת נוקבים על ממשלת בנט-לפיד על "הבריונות" של הקואליציה בכל הנודע להתנהלותה מול האופוזיציה. לטענת 'הארץ' ההתנהלות הדורסנית של הקואליציה בחלוקת ועדות הכנסת, "לא הייתה מביישת את הקואליציות של בנימין נתניהו בימיהן הפרועים ביותר".

במאמר מובאת ביקורת קשה על כך שהקואליציה שיבצה את חבריה ברוב הוועדות החשובות יותר ואת חברי האופוזיציה שיבצה בוועדות בעלות חשיבות משנית, בהתעלמות בוטה מהמפתח הקבוע ביחס לגודל הסיעה. "קואליציית השינוי הפגינה ביום שני בשבוע שעבר דורסנות וזלזול בכללי המשחק", נכתב.

גם על הוועדות שכן העניקו לאופוזיציה מובאת ביקורת על הקואליציה בטענה כי זה מראה על הזלזול שהיא מפגינה כלפי נושאים חשובים: "הנדיבות שהראתה הקואליציה בשיבוץ בוועדות נחשבות פחות גם היא מפגן של בריונות פרלמנטרית. כך בוועדת המדע, שבה יהיו חברים שמונה חברי אופוזיציה ושלושה חברי קואליציה בלבד, ובוועדת הקליטה, שבה קיבלה הליכוד שישה מקומות מתוך 11 חברים".

"גם חלוקת יושבי ראש הוועדות", נכתב במאמר, "שבה האופוזיציה מקבלת שלוש ועדות בלבד - ביקורת, מדע והוועדה למעמד האישה — היא מופת של חזירות. ומה גם שבכך מתקבל הרושם שמדע ומעמד האישה עומדים בתחתית סדר היום של הממשלה החדשה".

לסיום נכתב: "הדרך היחידה לתקן את מה שקלקלו נתניהו ושותפיו היא לנהוג בהגינות ולכבד את כללי המשחק הדמוקרטיים. על ממשלת השינוי לשמש דוגמה ולא לחקות את הבריונות הפרלמנטרית, שבשם המאבק בה דרשו חבריה להחליף את השלטון".

 

עיתון הארץ ממשלת השינוי קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד