כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שנה לאחר המלחמה בברסלב

משבר חוזר? ניסיון להגביל את העלייה לאומן

משרד הבריאות מעוניין כי רק מחוסנים ומחלימים יוכלו לטוס לאומן בראש השנה הקרוב. ההחלטה הסופית בידי שר הדתות מתן כהנא. באוקראינה אין עדיין הגבלות

משבר חוזר? ניסיון להגביל את העלייה לאומן
חסידי ברסלב באומן ער"ה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

משרד הבריאות מעוניין כי רק מחוסנים ומחלימים יוכלו לטוס לאומן שבאוקראינה בראש השנה הקרוב, לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל. כך מדווח הערב (ראשון) עמיחי שטיין ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, בדיון שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט סוכם כי ההחלטה הסופית תוטל בידי שר הדתות מתן כהנא, שהוא יהיה זה שיחליט על כך בזמן הקרוב.

באוקראינה אין כעת הגבלות קורונה על התקהלויות המוניות, ולכן, מצידה אין בעיה כרגע להכניס את רבבות החוגגים לגבולותיה.

כזכור, בשנה שחלפה נוצר משבר כבד לגבי כניסת חסידי ברסלב לאוקראינה, משבר שכלל התערבות של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ומבוכה פומבית לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שטען כי לא שוחח עם נשיא אוקראינה בעניין, יממה לפני שנשיא אוקראינה הודה כי נתניהו כן שוחח איתו בעניין וביקש לסגור את הגבולות בפני חסידי ברסלב.

המשבר כלל גם הפגנות של חסידי ברסלב מול ביתו של שר הפנים דאז אריה דרעי, ולפני הבחירות האחרונות פתחו חסידי ברסלב בקמפיין נגד ההצבעה לליכוד ולמפלגות החרדיות, בעקבות אי-היענותם כאשר רבבות החסידים חפצו להתפלל באומן, ואלפים נתקעו בעקבות כך בגבול בלארוס, שם העבירו כמה לילות תחת כיפת שמים.

טיסות לאומן קורונה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד