כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השפעות זרות

צפון קוריאה מזהירה צעירים מפני שימוש בסלנג מהדרום

כלי התקשורת הממלכתיים בצפון קוריאה הזהירו את הצעירים מפני שימוש בסלנג מדרום קוריאה והורו להם לדבר בשפה הסטנדרטית של צפון קוריאה

צפון קוריאה מזהירה צעירים מפני שימוש בסלנג מהדרום
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה מזהירה צעירים מפני שימוש בסלנג מהדרום: באזהרות חדשות בעיתון הרשמי של צפון קוריאה, נאמר כי יש להתרחק ולהיזהר מפני אימוץ האופנה, התסרוקות והמוסיקה של דרום קוריאה. על פי דיווחים בדרום קוריאה, זהו חלק מחוק חדש המבקש לחסל כל סוג של השפעה זרה, עם עונשים קשים.

אלה שנמצאים מפרים את החוק עלולים למצוא את עצמם בכלא או אפילו בהוצאה להורג. עיתון 'רודונג סינמון' הזהיר "מפני הסכנות שבעקבות תרבות הפופ הדרום קוריאנית". בעיתון נאמר כי "התרבות שנכנסת מסוכנת יותר מאויבים שבאים עם אקדחים".

השפעה זרה נתפסת כאיום על המשטר הקומוניסטי של צפון קוריאה, ואת אחיזתו של קים ג'ונג און בשלטון, שחושש מפני השפעת תרבות מערבית.

מי שנתפס עם כלי תקשורת מדרום קוריאה, ארצות הברית או יפן עומד כעת בפני עונש מוות. מי שנתפס צופה בו צפוי לכלא במשך 15 שנה. אך למרות הסיכונים, ההשפעה הזרה ממשיכה לחלחל לצפון, ועל פי הדיווחים בתקשורת הדרום קוריאנית, מתבצעות הברחות בצורה מתוחכמת מאוד להביא תקשורת אסורה.

כמה עריקים בצפון קוריאה אמרו כי לצפייה בסדרות טלוויזיה מדרום קוריאה, היה חלק בהחלטתם להימלט. יאנג מו-ג'ין, פרופסור באוניברסיטה ללימודי קוריאה הצפונית, אמר ל- Korea Herald כי קים הרודן, שהתחנך בשוויץ, "מודע היטב לכך שהתרבות המערבית יכולה לחדור בקלות לדור הצעיר ולהיות עם השפעה שלילית, השפעה על המערכת הסוציאליסטית שלה, הוא יודע שהיבטים תרבותיים אלה עלולים לגרום לנזק למערכת הקומוניסטית, אז קים מנסה למנוע אותם".

צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד