כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מבחן המסיכה

האם אזרחים מקפידים על החובה לעטות מסיכות, תוצאות מטרידות

בראשל"צ: חיילים לא הבינו למה לשים מסיכה. בנתב"ג: נוסעים לא קשובים לתקנות. בב"ש: אין אכיפה בקניון. בבירה: הקפדה חלקית בלבד ברשתות המזון. ובכפר סבא: סייר קורונה אחד מכסה מרכז קניות שלם

האם אזרחים מקפידים על החובה לעטות מסיכות, תוצאות מטרידות
אילוסטרציה צילום: unsplash

"לא להיות שאננים", קרא אתמול (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, והיום החלה אכיפת עטיית המסיכות המחודשת במקומות סגורים. כתבי 'ישראל היום' יצאו לשטח כדי לבחון את התנהלות האזרחים בצל התרחבות היקף תחלואת הקורונה.

בראשון לציון, עיר צהובה על פי מדד הרמזור, בקניונים בעיר מקפידים על עטיית מסיכה, שכן כל ההנהלות לא הסירו הוראה זו מסדר היום. השומר בכניסה אומר: "אף פעם לא הסרנו את חובת המסיכה. בלי מסיכה לא נכנסים לקניון".

מנגד, דווקא בחנויות הרחוב היו אנשים שלא עטו מסיכה. כרמל, עובדת בחנות במרכז העיר מנסה להסביר: "יש חנויות שתראה בהם אנשים ללא מסיכה. גם אם המוכרים עוטים מסיכה, הם לא דורשים מאף אחד לעטות. כולם רוצים להרוויח כסף ולא להפסיד קליינט בגלל הוראה על מסיכה".

לדבריה, "כנראה שברגע שיתחילו לתת דו"חות אז כולם יתחילו להקפיד. כי ככה זה אצלנו - כשזה מגיע לכיס, פתאום כולם ילדים טובים. אם לא רוצים ששוב נהיה במצב של סגר, חייבים לאכוף. אנשים כאן איבדו כל פחד ויצאו מפרופורציה. כנראה האמינו לסיפורים שזה מאחורינו".

יעקב לוי, בן 73, נכנס לרכוש מנת פלאפל לנכדים. עטוי מסיכה הוא ביקש משני חיילים שהיו לידו לשים מסיכה, אבל הם הסתכלו עליו במבט של "מה הוא רוצה מאיתנו?" ולא חבשו. גם בעלי המקום לא ביקשו מהם. הוא אומר: "זה מה שקורה, אני יודע שחיילים מחוסנים כי הצבא חיסן את כולם. אבל זה עניין של עיקרון. אומרים לאנשים לשים מסיכה, אז שימו. אם לא לעצמכם, אז לפחות תחשבו עלינו המבוגרים. או על המשפחה שלכם. אחר כך מתפלאים למה יש עלייה במספר החולים".

ברחוב אין צורך לעטות מסיכות, אבל יותר ויותר אנשים נראו עימן למרות זאת. טליה, 24, תושבת העיר שהקפידה לעטות מסיכה ברחוב. מציינת: "נכון, אמרו שלא צריך והיה כיף קצת להוריד את המסיכות ולנשום, אבל כנראה שנצטרך עוד זמן ללכת עם המסיכות ואין ברירה. אחרת הולכים אחורה".

היא מוסיפה כי: "עדיף לי לשים מסיכה כי בטח בעוד חודש לקראת החגים הכל ייסגר שוב, וזה כשכבר התחלנו לחזור לשגרת חיים, סרטים ובילויים. חוץ מזה, מתברר שחיסונים או לא - המחלה הזו לא עוברת כל כך מהר ולא משנה מה הממשלות והמומחים יספרו לנו".

מסכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד