כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משנים אסטרטגיה

בליכוד מתכננים: כך נביך את השמאל בקואליציה

לאחר כמה הצעות חוק שהופלו או שבקואליציה משכו כיוון שלא השיגו רוב, ב'ליכוד' מתכננים להגיש כעת שורה של חוקים, במטרה להביך את הגוש השמאלי בקואליציה | אחד מהם: חוק שיחייב לימוד חובה של השפה הערבית בבתי הספר | מדובר בחוק   ש'מרצ' קידמה בעבר - אך כעת תיאלץ להצביע נגד

בליכוד מתכננים: כך נביך את השמאל בקואליציה
ההצבעה על חוק האזרחות צילום: דוברות הכנסת

לאחר שעד עתה התמקדו וניסו בעיקר להביך את מחנה הימניים בקואליציה, בגוש נתניהו מבינים בימים האחרונים שדווקא הצד השמאלי הוא החלש, ואתמול (ראשון) דווח כי ב'ליכוד' מתכננים כמה הצעות חוק, שנועדו לגרום לאי נוחות למפלגות השמאל.

אחת מהצעות החוק המתוכננות, פורסמה ב'וואלה', והוא החוק שיחייב לימוד חובה של השפה הערבית בבתי הספר, אותה הגיש יו"ר סיעת 'הליכוד' יריב לוין. החוק כבר הועלה אך נדחה, והוא נחשב לאחד מהחוקים אותו 'מרצ' רוצה לקדם.

כעת, ב'מרצ' וגם ברע"מ יצטרכו להצביע נגדו, למרות שהם תומכות בחוק, מפאת המשמעת הקואליציונית, מה שיעורר עוד זעם בקרב ציבור בוחריהם, שבתקופה האחרונה חש שהקואליציה הולכת בעיקר על פי ערכי הימין.

בגוש נתניהו ניסו בתחילת כהונת הממשלה לנסות ולהביך בעיקר את הצד הימני בקואליציה, בצפייה שזו נקודת התורפה ומשם תיפול הממשלה, אך ככל שנקפו הימים, ובעיקר הלילות, הם הבינו כי משם לא תבוא הישועה בדמות הפלת הממשלה, אליה הם מייחלים.

כך על פי הדיווח, כאמור, באופוזיציה הימנית שמו לב שבצד השמאלי של הקואליציה, 'מרצ' ורע"מ, לא כל כך מרוצים מההתנהלות, ולכן הם מקווים כמה שיותר לנסות להביכם, במטרה להגביר את הלחץ עליהם.

שמאל קואליציה מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד