כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנחת רווחה בברסלב

השר לשירותי דת הכריע: תתאפשר הנסיעה השנתית לאומן בר"ה

בעוד האולמות בנתב"ג עמוסים להחריד בעשרות אלפי ישראלים המבקשים לנפוש בחו"ל, בקרב חסידי ברסלב המתח בשיאו | אחרי שאשתקד נמנעה עלייתם לאומן, ל'בחדרי' נודע כי בימים אלו עוסק השר לשירותי דת מתן כהנא במתווה שיאפשר את עלייתם של החסידים לציון רבי נחמן

השר לשירותי דת הכריע: תתאפשר הנסיעה השנתית לאומן בר"ה
חסידי ברסלב צילום: David Cohen/Flash90

בקרב חסידי ברסלב בפרט והציבור החרדי בכלל, עוקבים בדריכות בימים אלה לגבי ההחלטה הצפויה בנושא הנסיעה השנתית לאומן לאחר שבשנה שעברה הנסיעה נאסרה, וכפי הנראה הזינוק בתחלואה מסכן גם את הנסיעה השנה.

בציבור החרדי רואים בימים האחרונים את שדה התעופה עמוס בנוסעים בעיקר מהמגזר החילוני שמגיעים לשדה התעופה במטרה לנפוש במקומות שונים בעולם, וזועם שמדברים על הגבלות רק על הנוסעים החרדים שצפויים לטוס לאומן לקראת ראש השנה בעוד פחות מחודשיים ימים.

בממשלה העבירו את הטיפול לשר לשירותי דת מתן כהנא שיגבש מתווה לנסיעה, אם בכלל  הדבר יתאפשר. השר בימים האחרונים קיים שיחות ודיונים עם משרד הבריאות וגורמים נוספים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר כהנא כבר הכריע כי נכון למצב הנוכחי תתאפשר הנסיעה לאומן, כאשר בימים הקרובים יגבשו את המתווה המדויק של אלה שיוכלו לטוס על פי המתווה שיאושר, ולפי יודעי דבר לא תבוא הפעם מגבלות מצידם של האוקראיניים.

על פי המסתמן, רק מחוסנים יורשו לטוס לאומן השנה, כאשר נושא הילדים מתחת לגיל 16 שטרם חוסנו עדיין נמצא בבדיקה מול גורמי הרפואה במשרד הבריאות שמגבשים נהלים בנושא.

כזכור, כפי שנחשף על ידי 'בחדרי חרדים' בשנה החולפת, פרויקטור הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו שיגר מכתב באנגלית לנשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי וביקש לאסור את כניסת המתפללים לאומן מחשש שהם יפיצו את הקורונה ברחבי אוקראינה.

מתן כהנא אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד