כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"העולם נצבע באדום"

בנט מזהיר: הוראות הממשלה לא המלצה - חובה

באיחור או שלא, מחריף רה"מ נפתלי בנט את המאבק הלאומי בנגיף קורונה ומזהיר מפני אי ציות להוראות הממשלה | במקביל הנחה רה"מ על הקמת תוכנית מיוחדת שתאפשר את קיום שגרת החינוך בצורה המיטבית ביותר

בנט מזהיר: הוראות הממשלה לא המלצה - חובה
נפתלי בנט צילום: עמוס בן גרשום לעמ

ראש הממשלה נפתלי בנט מתמקד עם התפשטות נגיף הקורונה המחודש בראש סדר העדיפויות - המאבק בנגיף, והבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה הוא משגר מסר תקיף לאזרחים פן יפרו בידודים או יתעלמו מחובת עטיית המסיכות.

"מגיפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות ברחבי העולם. זו מוטציה מדבקת הרבה יותר מקודמותיה. העולם הולך ונצבע באדום", אמר ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה, לדבריו, "מטרתנו כממשלת ישראל היא לשמור על החיים ועל שגרת חיים".

ראש הממשלה בנט מיקד את הפעולות בהן הממשלה כבר נוקטת, הפעולה המרכזית היא הענקת הגנה חזקה ומהודקת, במיוחד לקשישים ולפגיעים בבתי אבות ובבתי החולים הגריאטריים. אנחנו מקיימים אספקה רציפה של חיסונים ומגבירים את האכיפה".

"יש כרגע למעלה ממיליון ישראלים שיכולים להתחסן ועוד לא התחסנו", ציין ראש הממשלה והאשים, "מי שלא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו, מסכן את חבריו, מסכן את הפרנסה של סביבתו ומסכן את פתיחת שנת הלימודים".

עוד ציין בנט כי "החיסון גם מועיל בצורה משמעותית לצמצום ההידבקות, וגם בהקלת המחלה למי שבכל זאת נדבק, אבל החיסון לבד לא מספיק", תוך שהוא קורא גם להקפיד על עטיית מסיכות, "עטו מסכות במקומות סגורים. תבינו, החיסונים לבד לא מנצחים את הדלתא. מסכות לבד לא מנצחות את הדלתא. מסכות פלוס החיסונים מנצחים את הדלתא".

בדבריו העביר ראש הממשלה בנט מסר תקיף לציבור, "אני רוצה לומר באופן ברור: החלטות. הממשלה הן לא המלצות - הן מחייבות. מי שיפר ישלם. מסכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה. החל מיום רביעי - הגעה לאירועים, חתונות, בר מצוות, תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה – זו חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן החובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

"לצד זה", ציין ראש הממשלה כי הממשלה מקיימת את כל הפעולות הנדרשות. אנחנו עכשיו נערכים מראש עם תכנית סדורה לתקופה הקרובה, עד לשנת הלימודים. בזמן הקרוב אנחנו נודיע על הכל באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90, כדי שיהיה לכולם זמן להיערך - מטרתנו המרכזית - לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה. עברנו שנה שבה החינוך היה הדבר הראשון להיפגע, וראינו מיליוני תלמידים שמשלמים את המחיר ודוהים מול הזום בבית".

נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד