ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ארבעה מתו

הנסיך הגולה ושני נשיאים לשעבר מגנים את האלימות נגד מפגינים באיראן

פוליטיקאים איראנים בעלי השפעה גם במדינה וגם מחוצה לה השמיעו את קולם נגד אלימות מצד כוחות הביטחון האיראניים שמכים את המפגינים במחוז חוז'סטאן, שם לאחר שבועות של מחסור במים אנשים החלו להפגין ב-15 ביולי כדי לדרוש פעולה מצד הממשלה

הנסיך הגולה ושני נשיאים לשעבר מגנים את האלימות נגד מפגינים באיראן
אזרחים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

הנסיך הגולה לצד שני נשיאים איראניים לשעבר מגנים את האלימות נגד מפגינים במדינה: הנשיא הרפורמיסטי לשעבר של איראן, מוחמד חתאמי, אמר ביום שני כי אף גורם פוליטי, ביטחוני, צבאי או אכיפת חוק אינו רשאי להתעמת עם מפגינים עם אקדחים וכדורים בתואנה להפסקת הפרות סדר.

חתאמי התבטא בעניין ביום שני האחרון, לאחר ששלושה צעירים נהרגו במהלך ארבעה ימי הפגנות במחוז חוזסטאן העשיר בנפט באיראן.

הנסיך הגולה רזה פהלווי צייץ בטוויטר כשהוא פונה לכוחות הביטחון של איראן ולמשטרה. "גם אני לבשתי פעם את מדי מדינתנו כדי להגן על האומה שלנו מפני פולשים. עכשיו זה הזמן שלכם להגן על עמנו. אין לכם זכות לירות באיראנים חסרי הגנה. אלא באחריותכם להגן על בני ארצנו חסרי ההגנה!". כצעיר לפני מהפכת 1979, רז'ה פהלווי הוכשר כטייס קרב ולבש את מדי חיל האוויר האיראני.

הנסיך הגולה הרים את קולו להגנת תושבי ח'וזסטאן ומפגינים בארבעה הימים האחרונים, והאשים את הרפובליקה האסלאמית בכך שהפכה ארץ עשירה לאדמה יבשה, עם מאות אלפי צעירים מובטלים.

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, האשים את שירותי הביון האיראני באלימות נגד מפגינים לא חמושים. לדבריו, "כל מהלך שליו, דרישה או מחאה מצד העם הופך לאלימות על ידי מזימות של כוחות הביטחון המייצרים אירועים ואז פותחים באש לעבר האנשים". הוא הוסיף כי "להקת המודיעין ¡ לפי שיטות אלה, הם יוצרים תירוץ לדיכוי העם.

מאז 2017 אחמדינג'אד הפך למבקר מבני הרפובליקה האסלאמית, כולל הפניית ביקורת מרומזת לעבר המנהיג העליון עלי חמינאי. הוא החרים את הבחירות לנשיאות ב-18 ביוני כאשר חמינאי מנע את מועמדותו.

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד