ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התמרחה בבוץ

הכתבת עבדה על הצופים ופוטרה מתפקידה

כתבת טלוויזיה בגרמניה פוטרה מתפקידה לאחר שתועדה מורחת את עצמה בבוץ, כדי לעשות לעצמה כתבת יח"צ בערוץ, כיצד כביכול סייעה לאזרחים בשיטפון שפקד את המדינה. לאחר שהכתבה שודרה, הופץ תיעוד ברשת שבו נראית הכתבת "מתלכלכת" בשביל הכתבה

הכתבת עבדה על הצופים ופוטרה מתפקידה
אילוסטרציה צילום: unsplash

כתבת טלוויזיה בגרמניה פוטרה מתפקידה לאחר שנתפסה כשהיא מרוחה בבוץ. היא סיפרה לצופים כי היא לקחה חלק בסיוע בעיירה שסבלה משיטפון השבוע.

סוזנה אולן, בת ה-39, מילאה את עצמה בבוץ כדי להעמיד פנים שהיא הושיטה יד במאמץ הניקוי בעיירה מונסטרייפל בעקבות שיטפון כבד שגבה לפחות 180 נפשות בגרמניה. היא פרסמה מאמר שכותרתו "ניקוי לאחר המבול, המגישה נתנה עזרה במונסטרייפל". היא הובכה לאחר שצופה פרסם אתמול (חמישי) את הסרטון המפליל ברשת.

הערוץ הגרמני RTL בו עבדה, מסר לתקשורת כי "גישת הכתבת שלנו סותרת בבירור את העקרונות העיתונאיים ואת הסטנדרטים שלנו. לכן הוצאנו אותה לחופשה לאחר ששמענו על כך". כלי תקשורת מקומיים דיווחו, כי הכתבת שעבדה בערוץ מאז 2008, פוטרה. חבריה שהיו איתה בזמן שידור הכתבה לא פוטרו, אך לפי התיעוד שפורסם ברשתות חברתיות בגרמניה, חבריה ידעו ושיתפו איתה פעולה.

כמה שעות לאחר פרסום הסרטון המפליל, הודעת הערוץ באשר לכתבה נעלמה מהאתר. על השאלה מדוע ההודעה נעלמה רק ביום חמישי ולא ביום שני. ומדוע לא הסירו את כל הסיפור באמצעות הבהרה, דוברת הערוץ לא הגיבה.

השיטפונות גבו לפחות 196 הרוגים ברחבי גרמניה, בלגיה צרפת, הולנד, ולוקסמבורג, המדינות הללו נפגעו קשה מגשמים עזים שהפכו לשיטפונות שהשאירו נזקים בשווי מיליארדי יורו. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, והמלך הבלגי פיליפה והמלכה מתילדה ביקרו כולם באזורי האסונות.

עיתונאית כתבת פיטורין גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד