ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עין לא נותרה יבשה

נכדו של ראש ישיבת חברון הובא למנוחות

עין לא נותרה יבשה בהלוויית הילד שנקרא על שם החזון איש - אברהם ישעיהו גינואר ז"ל בן ה-4 וחצי, נכדו של ראש ישיבת חברון שנפל מחלון בית ברכסים

נכדו של ראש ישיבת חברון הובא למנוחות
הגר''ד כהן ר''י חברון צילום: שוקי לרר

במסע הלוויה קורע לב הובא אתמול (חמישי) למנוחות, הילד הרך אברהם ישעיהו גינואר ז"ל שנפטר שלשום באורח טראגי לאחר שנפל מחלון בית בו התארחה משפחתו ברכסים ולאחר זמן מה נקבע מותו.

במסע הלוויה שיצא משמגר להר המנוחות שם נטמן, נפרד ממנו אביו הרב הגאון רבי משה גינואר, מרבני ישיבת 'תורת זאב' - סולובייצ'יק שהצדיק עליו את הדין ועין לא נותרה יבשה בעת ההספד שתוכו היה רצוף בדברי אמונה וגבורה.

האב זעק בקול מר כי מצוה עלינו לברך על הרעה כשם שמברכים על הטובה, ואין הכוונה שלא לבכות ולהתאבל ח"ו על הטרגדיה הנוראה, שנראה בכך כאילו כביכול מבעטים בייסורים, אלא בהחלט לבכות ולהצטער על הפרידה הנוראה, אך במקביל לדעת שאין הדבר מוריד שום דבר באהבתנו הגדולה לבורא העולם שגומל עמנו כל העת בחסדיו המרובים, וזהו הדבר שמחזק אותנו ברגעים קשים אלו. 

אביו ציין כי הילד הרך נקרא אברהם ישעיהו על שמו של מרן החזון איש זצ"ל, שהתבטא אודות השואה הנוראה שעברה על כלל ישראל בשנות הזעם, שהייתה במלוא הרחמים שניתן לתאר מאת הקב"ה, וראו הכל כמה יד ה'  הנהיגה כל דבר בפירוט. 

הסבא הגדול, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה קונן בקול בוכים כמה משפטיך תהום רבה, שגם אם המשפטים נדמים לנו כתהום רבה שהוא עמוק מני ים, הנחמה שלנו כי אלו משפטיו של הקב"ה, והוא יודע ומכיר מהי הדרך שיש לנהוג בה בכל דבר וענין. 

ראש הישיבה חיזק את בני המשפחה שקיבלו כוחות לעמוד בגבורה בשעתם הקשה. 

הרב דוד כהן ישיבת חברון טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד