ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"צריך לחזק את הרבנות הראשית"

ברחבה הדרומית: הח"כ השתתף בתפילה עם מחיצה • צפו

בזמן דיון בכנסת בנוגע לרחבה הדרומית של הכותל המערבי, יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז השתתף בתפילת מנחה היומית ב'רחבת ישראל' - עם עשרות משתתפים ומחיצה | לאחר התפילה, הוא טען: "הרבנות הראשית היא הגוף המוסמך היחיד לקבוע את מנהגי המקום"

ברחבה הדרומית: הח"כ השתתף בתפילה עם מחיצה • צפו
מעוז ברחבה הדרומית של הכותל צילום: דוברות מפלגת נעם

למרות שהמקום הוא רחבה שבו מתפללים בעיקר רפורמים ללא מחיצות, השבוע חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית השתתף בתפילת מנחה עם מחיצה ברחבה הדרומית של הכותל המערבי.

תפילת המנחה מתקיימת מדי יום בהשתתפות עשרות מתפללים. הגעתו של מעוז לרחבה התקיימה בזמן שבכנסת נערך דיון בנושא. לאחר התפילה חיזק חה"כ מעוז את המתפללים והמתפללות אשר שומרים על קדושת הכותל המערבי לכל אורכו.

"אני משוכנע שכל מי שבא לכותל בכל עת, ובייחוד למקום הזה, מגיע מתוך הרגשת טהרה, ומתוך הרגשה של להביט מסוף העולם ועד סופו", אמר. "כלומר מאבותינו מאברהם אבינו עד אלינו, לראות לאן אנחנו הולכים".

מעוז המשיך ודיבר על קדושת הכותל: "קדושת הכותל המערבי היא לכל אורכו, הרחבה הדרומית קדושה בדיוק כמו שאר הכותל שנמצא צפונה מכאן, ואנחנו באים לכאן מתוך אהבה לאותה קדושה".

"את הקדושה לא ניתן לחלל, כמו שאי אפשר לחלל את לב האדם. 'יש אבנים לב אדם' נאמר על האבנים האלה. הכותל המערבי, האבנים האלה הן הלב הפועם שלנו, אפשר לחלק לב ולהישאר בחיים?", הסביר מעוז.

הוא המשיך: "אומרים לנו כל הזמן שלא חרבה ירושלים אלא משום שנאת חינם, זה נכון, אבל אנחנו באים לפה מתוך אהבת חינם. אהבת חינם לכל אחד מעם ישראל, לכל אדם שנברא בצלם".

"הרבנות הראשית היא הגוף המוסמך היחיד לקבוע את מנהגי המקום בכותל המערבי לכל אורכו, ולכן צריך לחזק את הרבנות הראשית", סיכם יו"ר מפלגת 'נעם'.

אבי מעוז הכותל המערבי רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד