ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"טייס משובח"

הרב אליהו במתקפה על כהנא: "אין לו מושג במערכות הכשרות"

לאחר ששר הדתות הכריז על פתיחת שוק הכשרות, רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו תוקף את הראשון קשות: "תגידו לי זה רציני? איך יכול אדם שלא מצוי בענייני עשרות לעשות מהפכה" | הוא הבטיח: "לא מתכוונים לעשות לו חיים קלים"

הרב אליהו במתקפה על כהנא: "אין לו מושג במערכות הכשרות"
הרב שמואל אליהו צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר מכתב הרבנים הסרוגים כנגד הרפורמה שעליה הוא גם חתום, היום (שישי) הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית ורבה של העיר צפת, תוקף את תכניתו של שר הדתות מתן כהנא, ואת האחרון עצמו.

מלבד התנגדותו לרפורמת הכשרות, הרב אליהו תוקף את כהנא על כך שלא התייעץ עם רבני המגזר הדתי-לאומי ועם רבני הרבנות הראשית. בנוסף, רבה של צפת מבטיח שהוא ועוד כמה רבנים לא מתכוונים לעשות לכהנא חיים קלים.

"השר מתן כהנא הוא טייס משובח ואיש צבא מעולה, אבל אין לו מושג ירוק במערכות כשרות", תקף ב'ישראל היום'. "מדובר במערכת גדולה שמפעילים אותה אנשי מקצוע שלמדו שנים רבות. זו מערכת שצברה תובנות מתוך ניסיון רב שנים".

"האם מתן כהנא נחשף לידע ולניסיון של אנשי המקצוע? לא. מתן כהנא התייעץ עם אנשים שמתנגדים לרבנות הראשית לישראל, הוא לא התייעץ עם מישהו מהמערכת, מלבד ביקור טקסי אחד או שנים, במערכת הכשרות הארצית", הוסיף.

הוא המשיך: "הוא לא ישב לישיבת עבודה אחת שבה הוא הקשיב לאנשים שמנהלים את המערכת הזו שנים רבות. תגידו לי זה רציני? איך יכול אדם שלא מצוי בענייני כשרות לעשות מהפכה כל כך משמעותית בלי לשמוע מה יש לאנשים, שמצויים בנושא, לומר".

"אני יושב ברבנות הראשית ובוועדת כשרות ארצית שנים רבות", סיפר הרב אליהו, "מתן לא פנה אל אף אחד מחברי הרבנים שמנהלים את הכשרות הארצית ללמוד על המערכת. זה רציני?".

"בוודאי שיש וצריך לעשות שינויים ושיפורים בכל מערכת. אין בזה שום ספק. עוד יותר וודאי הוא כי מי שעושה שינויים בלי להתייעץ עם מנהלי המערכת עושה שינויים מסוכנים, ואנחנו לא מתכוונים לעשות לו חיים קלים", סיכם.

הרב שמואל אליהו מתן כהנא הרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד