ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
גרף הון עצום

הסכום המטורף שטראמפ הרוויח במהלך כהונתו

דונלד טראמפ המשיך להרוויח במהלך כהונתו כנשיא, סכומי עתק, אותם סירב לחשוף. על פי ניתוח של 'פורבס', המבוסס על מסמכים שהפכו פומביים רק במהלך השבועות האחרונים, הנשיא הצבעוני שלשל לכיסו סכום כולל של 2.4 מיליארד דולר, בין חודש ינואר של שנת 2017 לחודש דצמבר 2020. עיקר ברווחים הגיעו ממועדוני הגולף אך שנת הקורונה פגעה בו, ואז גרף רווחים בעיקר מעסקאות נדל"ן

הסכום המטורף שטראמפ הרוויח במהלך כהונתו
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

במהלך כהונתו, דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר - המשיך להרוויח סכומי עתק, אותם סירב לחשוף. על פי ניתוח של 'פורבס', המבוסס על מסמכים שהפכו פומביים רק במהלך השבועות האחרונים, הנשיא הצבעוני שלשל לכיסו סכום כולל של 2.4 מיליארד דולר, בין חודש ינואר של שנת 2017 לחודש דצמבר 2020.

על פי הניתוח, 943 מיליון דולר הגיעו ממועדוני הגולף והנופש של טראמפ, 110 מיליון דולר ממכירת נכסים, 781 מיליון דולר מעסקאות נדל"ן וכל היתר מעסקאות נוספות בתחומים שונים. לולא המגפה, מעריכים האנליסטים, הרווח הכולל של טראמפ בתקופה הזו היה אמור להיות גבוה הרבה יותר.

מועדון הגולף שלו במיאמי, Trump National Doral, הכניס לכיסו 270 מיליון דולר, בעוד מועדון MAr-a-Lago שבפאלם ביץ' הביא רווח משוערים של 90 מיליון דולר. מועדון הגולף בניו ג'רזי, בו טראמפ נפש בקיץ האחרון, הניב לו רווח של 60 מיליון דולר.

כלל הרווחים הללו לא הגיעו בשלמותם אל טראמפ, וכ-20% מהם הועברו כתשלומים לצורכי ניהול ואחזקת המועדונים. במהלך סגרי הקורונה, הרווחים מאתרי הנופש צנחו בכ-27%, אבדן של סכום מוערך של 190 מיליון דולר.

לפני שנגיף הקורונה החל להתפשט ברחבי העולם, עסקיו של טראמפ הניבו לו 650 מיליון דולר מידי שנה. בשנת 2020 חל כאמור שינוי והרווחים צנחו לסכום של 450 מיליון דולר בשנה. "המגפה פוגעת בי, היא פוגעת ברשתות אחרות כמו רשת הילטון למשל, וזה פוגע בכל ענף המלונאות ברחבי העולם. המגפה פוגעת בכולם ויש מעט מאד ענפים שממשיכים להצליח בתקופה הקשה הזו", אמר טראמפ בחודש מרץ שעבר במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

בדו"ח צוין כי למרות שהסגרים פגעו בהכנסות הכוללות מאתרי הנופש, הוא המשיך להרוויח מעסקאות הנדל"ן דרך החברה המשפחתית. במהלך השנה האחרונה טראמפ סגר עסקאות רבות ברחבי סן פרנסיסקו, קליפורניה וניו יורק.

במיקומים אחרים לא היה לו כל כך הרבה מזל. לצד עסקאות הנדל"ן המסורתיות, טראמפ התקשה לסגור עסקאות נדל"ן הקשורות במלונות שלו. כך, בהשוואה לרווח של 32 מיליון דולר בשנת 2017, ו-32 מיליון דולר בשנת 2019, בשנה שעברה הוא גרף לכיסו סכום צנוע של 435 אלף דולר בלבד ממכירת דירות נופש בלאס ווגאס, סכום הקרוב לשכר החודשי מהבית הלבן.

דונלד טראמפ עסקאות נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד