כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד כואב ממנצ'סטר

הלוויית הילדה בת ה-14: האבא ספד באישון ליל

מאות חברי הקהילה החרדית במנצ'סטר השתתפו אמש בהלוויית הילדה טויבא גרוסקופף ע"ה, שנהרגה בשבוע שחלף במהלך תאונה קטלנית בכביש המהיר M74 בסקוטלנד

הלוויית הילדה בת ה-14: האבא ספד באישון ליל
הלוויית הילדה טויבא גרוסקופף ע"ה במנצ'סטר צילום: באדיבות המצלם

מאות חברי הקהילה החרדית במנצ'סטר השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהלוויית הילדה טויבא גרוסקופף ע"ה, שנהרגה בשבוע שחלף במהלך תאונה קטלנית בכביש המהיר M74 בסקוטלנד.

הלוווייה התקיימה במנצ'סטר, עיר מגוריה, שעות אחר חצות הלילה. אביה ספד לה בקול נהי בכי והודה לה' על הזכות שהייתה לו לגדל כזאת בת. הוא הודה גם לארגוני ההצלה ו'מתעסקים' ממנצ'סטר וגייטסהד שהגישו סיוע בעת, ואחרי, התאונה הקשה.

דומ"ץ חסידי בעלזא במנצ'סטר, הגאון רבי אהרן גרינפלד, ספד גם הוא על האבידה הגדולה של אחד מבני קהילתו ועורר את הציבור להתחזק בענייני צניעות לאור האסון הנורא.

חבר הנהלת 'בית מלכה' של חסידי בעלזא, ר' ישראל הרשל קליין', ביקש מחילה מטויבא ע"ה בשם צוות ותלמידות בית הספר.

רב החברא קדישא, ר' לייביש רבינוביץ, נשא גם דברי הספד ואמר כי היא בוודאי הייתה קורבן ציבור לכל בני הקהילה, וניחם את אב הילדה ר' מרדכי זאב גרוסקופף שעובד גם בחברא קדישא בעיר.

כזכור, ביום רביעי האחרון דווח ב'בחדרי חרדים' על אסון קשה שהתרחש, כאשר שלושה בני משפחה חרדית, מקהילת חסידי בעלזא במנצ'סטר שבאנגליה נפצעו בתאונת דרכים קשה ופונו במצב לא יציב לבית חולים. מאוחר יותר, בת המשפחה בת ה-14 נפטרה מפצעיה בבית החולים.

התאונה התרחשה בכביש הראשי מס' M74 שנמצא בשטחה של סקוטלנד. מרחק כשעתיים נסיעה מעיר מגורי המשפחה במנצ'סטר.

אבי המשפחה הרה"ח ר' מרדכי זאב גרוסקופף, תיאר בשיחה מתוך האמבולנס לאחד מחבריו כי משאית הגיחה לתוך רכבם וביקש: "אנא התפללו לרפואת בני משפחתי המצויים במצב מאד קשה במסוק. כל אחד בדרך לבית חולים אחר, אנא קרעו שערי שמים על משפחתי שזקוקים לרחמי שמים מרובים". 

הציבור מתבקש להמשיך בתפילות לרפואת הפצועים: אם המשפחה רות שרה בת חנה, ובנה יוסף אברהם בן רות שרה לרפו"ש.

 

 

 

מנצ'סטר תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד