כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המינויים אושרו

לאחר הביקורת: עימות בממשלה סביב מינוי אבידר

למרות הביקורת על כמות השרים, היום הממשלה אישרה את מינויו של אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' לשר ללא תיק - כשהוא צפוי להתפטר בקרוב מהכנסת; גם מינויו של יאיר גולן לסגן שר במשרד הכלכלה אושר | השר עמר בר לב סירב להצביע על מינויו אבידר ותקף: "יתכבד אלי ויחכה ששטרן יפנה את מקומו"

לאחר הביקורת: עימות בממשלה סביב מינוי אבידר
בנט ואלי אבידר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כחודש וחצי לאחר שהושבעה במליאה, היום (ראשון) הממשלה מתרחבת ומאשרת מינוי סגן שר במשרד הכלכלה. ובהצבעה על מינוי שר ללא תיק, ביקורת נשמעה מאחד השרים.

אלי אבידר מ'ישראל ביתנו', שכזכור סירב להתמנות לשר במשרד האוצר ומאז הציב כמה תנאים ואיומים לקואליציה, מונה לשר ללא תיק, למרות שבתחילה תוכנן שימונה לשר במשרד ראש הממשלה לנושאים אסטרטגיים.

אם שר המודיעין אלעזר שטרן יתמנה ליו"ר הסוכנות היהודית, אבידר צפוי להתמנות במקומו לתפקיד. השר עמר בר לב מתח ביקורת על מינויו של אבידר לשר ללא תיק, לא הצביע, וקרא לו לחכות שאלעזר יפנה את מקומו.

‏"לא יכול להיות שמפלגה עם 7 מנדטים, יש לה 4 שרים", צוטט בר לב על ידי העיתונאי מיכאל שמש, כשהכוונה לכך שב'ישראל ביתנו" יש ארבעה שרים. "יתכבד אלי אבידר ויחכה ששטרן יפנה את מקומו".

אבידר, שאיים לא להצביע יחד עם עמדת הקואליציה, סגר עסקה עם האחרונים, לפיה בתמורה למינויו הוא יתפטר מהכנסת כדי לא להצביע נגדה בהמשך, זאת לקראת הצבעה על התקציב - שהקואליציה צריכה כל קול.

גם חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' מונה לסגן שר במשרד הכלכלה, זאת לאחר שהוזז מתפקידו כיו"ר ועדה. גולן יכהן תחת השרה אורנה ברביבאי.

אלי אבידר יאיר גולן עמר בר לב חוק נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד