י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המאבק ב-BDS

ארגון "שורת הדין" לענקית המזון יוניליוור: "איבדתם את ההגנה"

ארגון "שורת הדין" הודיע לענקית המזון יוניליוור, כי מאחר שוויתרה על מכירת גלידות בן אנד ג'ריס ביו"ש, היא איבדה לפי החוק האמריקאי את הזכות להגנה על הסימן המסחרי בן אנד ג'ריס באותם אזורים | "גלידת בן אנד ג'ריס של יהודה ושומרון" בקרוב?

ארגון "שורת הדין" לענקית המזון יוניליוור: "איבדתם את ההגנה"
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון "שורת הדין" הודיע לענקית המזון יוניליוור, כי מאחר שוויתרה על מכירת גלידות בן אנד ג'ריס" ביו"ש, איבדה לפי החוק האמריקאי את הזכות להגנה על הסימן המסחרי בן אנד ג'ריס באותם אזורים. במסגרת המהלך ארגון "שורת הדין", כבר הגיש לרשם החברות הישראלי בקשה לרישום חברה ששמה "גלידת בן אנד ג'ריס של יהודה ושומרון" אשר תזכה להגנה משפטית למכור את אותה הגלידה בדיוק, עם אותו שם מסחרי, ולמעשה תתחרה בחברה המקורית.

במסגרת המהלך ארגון "שורת הדין", כבר הגיש לרשם החברות הישראלי בקשה לרישום חברה ששמה "גלידת בן אנד ג'ריס של יהודה ושומרון" אשר תזכה להגנה משפטית למכור את אותה הגלידה בדיוק, עם אותו שם מסחרי, ולמעשה תתחרה בחברה המקורית.

במכתב ליוניליוור, הודיע ארגון "שורת הדין" כי לפי החוק האמריקאי ההחלטה עליה הוצהר בפומבי, לוותר מבחינה מסחרית על מכירה בשטחי יו"ש , מהווה ויתור על הסימן המסחרי בן אנד ג'ריס באותם אזורים. וכי כעת ארגון שורת הדין הופך לבעליו החוקיים של המותג בן אנד ג'ריס ביהודה ושומרון.

ארגון שורת הדין בדק ומצא כי לפי החוק האמריקאי, על מנת לשמר את ההגנה על הסימן המסחרי מפני שימוש של גורמים אחרים בשם המותג, חייבת להיות כוונה מלאה לניהול העסקים באזור מסוים. כלומר, במקרים בהם סימון מסחרי נועד רק למנוע מגורם אחר להשתמש באותו סימן, מבלי שתהיה לו כוונה לפעול באותו איזור, בקשתו לא תאושר. מכאן שברגע שאותו אדם מודיע שאין בכוונתו לפעול באותו איזור, משמע שאין לו כוונה להשתמש בסימון המסחרי שלו וזכותו לסימון המסחרי לא תעמוד לו יותר

נשיאת שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, אמרה: "אין ביכולתה של יוניליוור עוד לאכוף את הסימן המסחרי שלה באזורים יהודיים היסטוריים אלה. אלו הנשק והגישה החדשים שלנו במלחמה נגד BDS: כל מי שיפסיק למכור את מוצריו בישראל, יגלה שאנו נשתלט על הסימנים המסחריים והזכויות שלו, ונמכור את אותם המוצרים תחת שמות המותג שלהם. בן אנד ג'ריס יתחרטו על היום בו החרימו את מדינת ישראל”.

בן & ג'ריס יהודה ושומרון שורת הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד