י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוכב על הסערה

בן-גביר דורש להשעות את טיבי: "יצר רווח פוליטי"

לאחר שהורד מהמליאה בכוח כיוון שסירב לכנות את אחמד טיבי "אדוני", יו"ר 'עוצמה יהודית' ביקש מיו"ר הכנסת להשעות את הראשון מסגנות יו"ר הכנסת: "הוא נהג בניגוד לסמכותו" | עוד כתב: "הכל על מנת לייצר רווח פוליטי"

בן-גביר דורש להשעות את טיבי: "יצר רווח פוליטי"
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הסערה סביב הורדתו מדוכן המליאה בכוח, היום (שלישי) יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר דורש להשעות את חבר הכנסת אחמד טיבי כסגן יו"ר הכנסת.

בן-גביר, שהורד אמש מכיוון שסירב לכנות את הח"כ מ'הרשימה המשותפת' "אדוני", שיגר מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי, ובו דרש שישעה את טיבי מסגנות יו"ר הכנסת. יו"ר 'עוצמה יהודית' טען שטיבי פעל בניגוד לתקנון הכנסת.

"סעיף 42(א) לתקנון הכנסת קובע כי יושב ראש הישיבה יכול להורות על הורדה מהדוכן רק לאחר שקרא את חבר הכנסת הנואם לסדר", כתב. "במקרה כאן טיבי נהג בניגוד לסמכותו, והורה למשמר הכנסת להוריד אותי מהדוכן בניגוד לתקנון, הכל על מנת לייצר רווח פוליטי".

המכתב של בן גביר ליו"ר הכנסת
הוא המשיך: "כן קובע סעיף 41(ד) לתקנון כי חבר הכנסת ידבר במליאת הכנסת בצורה הולמת, בלשון מקובלת ובאופן השומר על כבוד הכנסת, ולא יעשה במליאה מעשה שיש בו פגיעה בכבוד הכנסת, בכבוד אחד מחבריה או בסדר דיוניה".

"אין ספק שמעשיו של טיבי ואמירותיו מנוגדים באופן ישיר גם להוראה זו. מי שישתמש בתפקידו בניגוד לתקנון וככלי לניגוח פוליטי, לא יוכל להיות סגן יושב ראש הכנסת", הוסיף חבר הכנסת איתמר בן-גביר.

איתמר בן גביר אחמד טיבי מיקי לוי יו''ר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד