י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יעילות החיסון בדעיכה

גובשה המלצה: חיסון שלישי לאוכלוסיית המבוגרים

ועדת החיסונים המייעצת למשרד הבריאות גיבשה אמש המלצה למתן חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה לאוכלוסיית המבוגרים. פרופ' אש יקבל החלטה בימים הקרובים. רה"מ ידון היום בנושא עם בכירי מערכת הבריאות

גובשה המלצה: חיסון שלישי לאוכלוסיית המבוגרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת החיסונים המייעצת למשרד הבריאות לגיבוש המלצות בנוגע לנחיצות מתן חיסון שלישי נגד קורונה גיבשה אמש (רביעי) המלצה למתן חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה. 

חברי הוועדה התכנסו ולאחר הדיון המליצו לחסן בחיסון שלישי את אוכלוסיית המבוגרים. הדעות נחלקו ביחס לגיל המחוסנים, כאשר הדעות נעו בין 60-70.

ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים, ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד. לאחר קבלת ההחלטה משרד הבריאות יעדכן את הציבור.

מטעם ראש הממשלה, נפתלי בנט, נמסר כי הוא יקבל היום (חמישי) את החלטתו בנושא, לאחר שיקיים דיון בשעות הבוקר עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, עם בכירי מערכת הבריאות, בו "ידונו בעניין מתוך שקלול כלל ההיבטים, לרבות הכלכליים והבריאותיים".

כזכור, אתמול דווח ב'כאן 11' כי ועדת החיסונים המייעצת למשרד הבריאות לגיבוש המלצות בנוגע לנחיצות מתן חיסון שלישי נגד קורונה, התכנסה על רקע העלייה המטרידה במספר החולים בנגיף הקורונה שמצבם קשה, וההערכה היא כי רוב חברי הוועדה יצביעו בעד חיסון שלישי. מה שאכן קרה בסוף.

לוועדה הוצגו נתונים לפיהם יעילות החיסון ירדה ל-85-80% הגנה מתחלואה קשה, כשהיעילות יורדת ככל שעובר הזמן מהחיסון השני. בקרב אלו שהתחסנו בחודשים דצמבר וינואר כבר נראית דעיכה חיסונית. מנגד, בבריטניה זה לא כך, כאשר יש פער של שלושה חודשים בין מתן המנות, לכן הדעיכה שם פחות משמעותית.

חיסון לקורונה נפתלי בנט נחמן אש מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד