י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא נהסס לתקוף אישית"

הרב לאו מסרב להחרים את השר; ראשי המפלגות זועמים ומאיימים

להחרים או לפתור בהידברות? זו המחלוקת שמביאה בימים האחרונים לזעם פוליטי כלפי הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שנועד מספר פעמים עם השר לשירותי דת מתן כהנא ומקדם יחד איתו מהלכים | כל הפרטים על הזעם הפוליטי החריג כנגד רבה הראשי האשכנזי של ישראל

הרב לאו מסרב להחרים את השר; ראשי המפלגות זועמים ומאיימים
הרב לאו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחלוקת על דרך ההתנהלות מול השר לשירותי דת מתן כהנא, האם להחרים ולתקוף או שמא לנסות להגיע להבנות, מעוררת זעם על התנהלות הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שנפגש מספר פעמים עם השר כהנא, שאף פועל לחקיקה פרסונלית שתסייע לרב לאו להמשיך לכהן כדיין גם בתום כהונתו.

הסימנים שהעלו חשש על שיתוף פעולה אדוק בין הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לשר לשירותי דת מתן כהנא על ידי הגשת הסתייגות שבאה מטעם סיעת ימינה במטרה לסייע ללשכתו של הרב לאו במהלך דיון בוועדת החוקה על חוק הדיינים, עוררו את הזעם מצד הפוליטיקאים, מה שגרר סערה.

אל כל זה מצטרפות מספר פגישות שקיים הרב הראשי עם השר כהנא, כך אתמול חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי השר כהנא הגיע לפגישה ממושכת עם הרב לאו, בנוסף למספר פגישות שקיים עם הרב מאז תחילת כהונתו, זאת, לעומת פגישה סמלית אחת בלבד עם עמיתו הספרדי הראש"ל הגר"י יוסף שמסרב לפגוש את השר.

הפגישה אמש כנראה לא מקרית, היא הגיעה אחרי מיני דרמה שנחשפה לראשונה על ידי העיתונאי חזקי ברוך ב'ערוץ 7' שדיווח על שיתופי פעולה שקטים מתחת לפני השטח, בין הרב לאו לשר כהנא, אז ביקש נציג השר כהנא מחבר הכנסת יום טוב כלפון לתקן חקיקה שתאפשר לרב הראשי הגר"ד לאו  שלא מחזיק בכושר דיינות להמשיך לכהן כדיין עמית גם לאחר סיום תפקידו כרב ראשי.

כאמור, בדיון שלשום הגיש את התיקון בחקיקה חבר הכנסת יום טוב כלפון מסיעת ימינה, אליו הצטרף חבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל התורה', שם בעבר קידמו תיקון חקיקה דומה, ובכך האירו פנסים על שיתוף פעולה שנרקם בין ימינה והשר כהנא ללשכת הרב הראשי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לשכת הרב הראשי עומדת מאחורי ההסתייגות, כאשר חברי כנסת בדיון קיבלו מסרים מאנשי לשכת הרב שביקשו ש"לא לעשות רעש מהנושא", כך לטענת גורמים פוליטיים, כדי לאפשר את העברת ההסתייגות של נציג ימינה בשקט ולאפשר לרב לכהן כדיין בתום כהונתו בעוד כשנתיים.

פרסום על כביכול 'הבנות' בין הרב לשר עוררו סערה, כאשר בלשכת השר לשירותי דת אומרים ל'בחדרי חרדים' כי השר שואף להביא את התיקון שיאפשר לרבנים הראשיים לכהן כדיינים לאחר סיום תפקידם כחקיקה נפרדת כבר בתקופה הקרובה, כך נאמר "הרב לאו דיין מצוין ויש לאפשר לו להמשיך בתפקידו גם לאחר כהונתו כרב הראשי לישראל".

הפגישה שהתקיימה לאחר הפלת ההסתייגות עוררה. זעם על הרב הראשי מצידם של ראשי המפלגות החרדיות, כך חבר הכנסת משה גפני העומד בראשות יהדות התורה דיווח לחבריו כי שיגר מסר חריף לרב הראשי הרב לאו, כי אם לא יחדול משיתוף הפעולה עם השר כהנא במפלגות החרדיות לא יהססו לצאת במתקפה גם כנגד הרב לאו עצמו.

גורמים בסביבתו של הרב הראשי הגר"ד לאו מוסרים: "כל הנדון תמוה מאוד בעינינו, שכן הרב הראשי איננו פוליטיקאי, לא נותן הוראות לפוליטיקאים ולא מקבל מהם הוראות. הרב הראשי לישראל ימשיך במאמציו הרבים להציל את מה שאפשר בתחום הכשרות, בתחום הגיור, בתחום בתי הדין ובמעמד הרבנות בישראל".

הרב דוד לאו מתן כהנא דיל משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד