י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הופתעתי והזדעזעתי"

נשיא צרפת תובע איש עסקים בעל לוח מודעות

על רקע ההתנגדות למדיניותו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בנושא חיסוני חובה נגד נגיף הקורונה, בעל עסק לפרסום נתבע על ידי נשיא צרפת, לאחר שפוסטרים נתלו בחוצות עם דמותו של מקרון כנאצי שדומה לצורר אדולף היטלר

נשיא צרפת תובע איש עסקים בעל לוח מודעות
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

נשיא צרפת עמנואל מקרון תובע יוצר כרזה שהציגה אותו כצורר הנאצי אדולף היטלר במסגרת קמפיין נגד החובה להתחסן מפני נגיף הקורונה. שלטי החוצות מציגים את נשיא צרפת עם צלב קרס, כמו גם עם מדים נאציים ושפם שחור.

התמונה הוצגה בדרום צרפת בתחילת החודש, כולל בעיר הנמל טולון, עם הסלוגן 'ציית והתחסן'. בכל הכרזות הוחלף הסמל הנאצי ב-LREM, האותיות שמייצגות את מפלגתו של מקרון.

עורכי דינו של נשיא צרפת עמנואל מקרון נקטו צעדים משפטיים נגד בעליו של לוח המודעות, מישל-אנג'ה פלורי, איש העסקים מיליונר שעומד מאחורי הכרזות. הוא אמר כי זומן על ידי המשטרה המקומית "בעקבות פעולה משפטית של עורכי דינו של מקרון. הם אישרו כי הייתה תלונה מהארמון האליזה", כך אמר פלורי לתקשורת המקומית והוסיף, "הופתעתי והזדעזעתי". סיכם.

פלורי שציין כי בכוונתו להילחם בתלונה המשפטית, הגיב על התקרית-והשווה אותה למגזין הסאטירי שרלי הבדו, כאשר המגזין הסאטירי ספג מתקפה רצחנית של ארגון הטרור אל-קאעידה, לאחר שתיאר את הנביא מוחמד באופן בוטה ופוגעני.

איש העסקים כי "מקומם שאפשר ללעוג ולהשפיל את המוסלמים בזכות הליברליזם, אך חופש הביטוי לא קיים על פוליטיקאים רבי עוצמה". פלורי מחזיק בכ-400 שלטי חוצות פרסומיים בדרום צרפת, ולעתים קרובות משתמש בהם כדי לגרום למחלוקות. בשנת 2019, כאשר תנועת האפודים הצהובים האנטי-ממשלתית הייתה מעורבת בהפגנות, הוא נקנס בסכום של כ-35 אלף דולר בגין ביקורת שתלה נגד התנהגות משטרת צרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אדולף היטלר תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד