י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחסור וקרבות

זעקת הרופאים: "ההזנחה בבית החולים מסכנת חיים"

מחסור בציוד בסיסי. רופאים חדשים לא מגיעים להתמחות. קרבות בין המחלקות על חדרי הניתוח. מערך רנטגן לא מתפקד. 23 מנהלי מחלקות מתריעים: "המוסד שמשרת את תושבי הצפון - במסלול התרסקות".

זעקת הרופאים: "ההזנחה בבית החולים מסכנת חיים"
בית החולים העמק בעפולה צילום: פלאש 90

מנהלי מחלקות בביה"ח "העמק" בעפולה מתריעים כי ההזנחה החמורה שממנה סובל המוסד הרפואי בשנים האחרונות, הן בהשקעה בציוד והן בהשקעה בכוח אדם, עלולה לסכן חיי אדם.

רופאים בכירים במוסד, שבו 580 מיטות אשפוז, והוא משרת כ-700 אלף איש מהצפון, מתריעים בפני הנהלת הכללית על "הזנחה וייבוש" של בית החולים עד כדי פגיעה חמורה בתפקודו. מדובר במנהלי מחלקות ילדים, כירורגיה, פנימיות, אורתופדיה, גינקולוגיה ועוד, שמזהירים כי המחסור החמור בתקציבים, בכוח אדם ובציוד יפגע באיכות הטיפול שהם יכולים להציע לתושבי הצפון. כך מפרסמת הבוקר מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

מנהלי המחלקות מתריעים כבר יותר משבעה חודשים על המצב הקשה בפני הנהלת הכללית ויו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר, אך לטענתם - לא חל כל שינוי במצב. השבוע נפגשו מנהלי מחלקות בבית החולים פעם נוספת עם אלי כהן, המנהל הנכנס של כללית, והעלו בפניו את המצוקה הגדולה.

בין הבעיות שאותן מציפים המנהלים: מחסור במיטות טיפול נמרץ, מחסור בצוות רפואי ובכוח אדם במחלקה הקרדיולוגית "עד כדי סיכון חיי אדם", מחסור בחדרי ניתוח שגורם למאבק בין מחלקות על זמן חדרי ניתוח וביטול ניתוחים אלקטיביים. כמו כן, מנהלי המחלקות מוחים על כך שבבית החולים, שמשרת אוכלוסייה של כ-700 אלף איש, אין מחלקת נוירוכירורגיה חיונית שמעניקה טיפולים מתקדמים ומצילי חיים לשבץ, ושאנשים עם פגיעות ראש קשות ומטופלים מהאזור עדיין צריכים להתפנות לרמב"ם בחיפה.

המנהלים כתבו ליוחנן לוקר כי: "מתוך דאגה כנה לגורל בית החולים ותושבי העמק אנו מבקשים להיפגש איתך אישית. כדי להעלות את חששותינו לגבי מסלול היעדר ההתקדמות, וליתר דיוק ההתרסקות, של בית החולים האהוב שלנו".

הרופאים הוסיפו: "אנו צופים בעיניים כלות איך בית החולים נסוג, קופא על שמריו, מאבד יתרון, מאבד איכות, מאבד סיכוי להובלה באזור".

מכללית נמסר בתגובה: "אנו שותפים לדאגתם של מנהלי המחלקות המצוינים ב'העמק' ופועלים בנחישות להשגת התקציבים הדרושים. נדגיש כי בתי החולים של כללית אינם נהנים מתקציבים כמו אלה הממשלתיים, למרות זאת, בתי החולים שלנו, ובכללם 'העמק', דורגו על ידי משרד הבריאות בצמרת בתי החולים בישראל באיכות הטיפול".

בית חולים העמק מחסור רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד