ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"בנט פינה את הזירה"

הרב הדת"ל תוקף את ליברמן: "הרס ניכר בעולם התורה"

לקראת ישיבת התקציב ביום ראשון, בעולם הישיבות הדת"ל חוששים מפני קיצוץ תקציב עולם הישיבות - ואחד הרבנים שנחשב ליותר ליברלי במגזר הדתי, דואג: "מציאות כלכלית שמעולם לא עמדנו בה" | באיגודים קוראים לבנט: "צעד זה יהווה מכה קיומית לישיבות; חייב להתעשת ולבטל את הקיצוץ"

הרב הדת"ל תוקף את ליברמן: "הרס ניכר בעולם התורה"
הרב יעקב מדן צילום: המכללה האקדמית הרצוג

בעקבות הקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה שיפגע בעולם הישיבות, היום (שישי) מתפרסם מאמר של אחד הרבנים היותר ליברלים במגזר הדתי-לאומי, כנגד שר האוצר ליברמן.

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, התייחס לקיצוץ בעולם הישיבות וטען שליברמן עושה זאת כתרגום לשנאתו לחרדים. בנוסף, ביקר את ראש הממשלה בנט על כך שהבטיח שלא ייתן שיפגעו בעולם התורה, וכעת מפנה את הדרך לשר האוצר.

"הקיצוץ אינו נובע מצורך ממשלתי דחוף לקצץ בתקציבים, שהרי תחומים רבים אחרים לא קוצצו.", פתח הרב במאמרו ב'מקור ראשון'. "אזכיר, למשל, את תשלומי הממשלה לערבים תמורת התמיכה בממשלה, סכום העולה הרבה מעל ומעבר לסכומים הנזכרים כאן".

הרב מדן המשיך: "אך קיצוץ עמוק כל כך אינו גורם להידוק החגורה אלא למכה אנושה, מכה של ממש, העלולה לסגור ישיבות ובתי מדרש רבים או להביאם לחוסר תפקוד ולשיתוק. מכה בעוצמה כזו מעולם לא ניחתה על עולם התורה במדינת ישראל".

"ראש הממשלה הבטיח לפני זמן לא רב שלא ייתן לפגוע בעולם התורה, אך עכשיו הוא פינה את הזירה לשר האוצר אביגדור ליברמן שיעשה בה כרצונו", ביקר את בנט.

"שר האוצר מתרגם את חוסר אהבתו האישית לעולם התורה, ובעיקר לעולם התורה החרדי, למציאות כלכלית שמעולם לא עמדנו בה", טען ראש ישיבת הר עציון, "מתברר שגם לא נוכל לעמוד בה בלא הרס ניכר בעולם התורה".

'ההבדלים בין עולם התורה החרדי לעולם התורה הציוני־דתי גדולים מאוד, אך המשותף לכולנו – תורת ה' שעלינו לשמר אותה בעם ישראל – גובר על כל הבדל, ומורה לנו לשלב ידיים ולא להיכנע לגחמה פוליטית זרה בעבור סיכוי לקבל כסף", סיכם.

לפני כן, גם באיגודים של ישיבות בציונות הדתית התייחסו לקיצוץ, ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי ביקר: "הקיצוץ החד והדרמטי בתקציב הישיבות פוגע בחריפות בעולם התורה, כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם".

"צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית לישיבות, ראש הממשלה חייב להתעשת ולבטל את הקיצוץ", הוסיף רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר.

יעקב מדן קיצוץ תקציב עולם הישיבות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד