י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מטיילים? שימו לב!

במשרד הבריאות מזהירים: תוגבל היציאה לעוד מדינות

ביקורת בשירותי הבריאות: הבידוד אינו נשמר כראוי ורק 10 אחוזים מהחוזרים מחו"ל עושים את הבדיקה השנייה לקורונה, התוצאה: התחלואה שנכנסת דרך נתב"ג משתוללת

במשרד הבריאות מזהירים: תוגבל היציאה לעוד מדינות
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי גיאורגיה, טורקיה, קפריסין ובריטניה שכבר הוגדרו כמדינות ברמת "סיכון מרבי" ושהיציאה אליהן מוגבלת ואפשרית רק באישור ועדת חריגים, הודיעה אתמול ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לחברי ועדת החוקה של הכנסת שגם יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות עשויות להיכלל בשבוע הבא באותה רמת סיכון ולהפוך אף הן לאסורות למוגבלות ליציאה.

לדברי אלרעי פרייס, איטליה וצרפת צפויות להיכנס להגדרת "אזהרת מסע חמורה", שמשמעותה שהחוזרים מהן מחויבים בבידוד "אנחנו מבינים שכיום עם הדלתא והתחלואה בעולם, לבחור בפינצטה איזו מדינה מהווה לנו סיכון, כנראה לא מספיק כבר. צריך לייצר מודל שמצד אחד יאפשר נסיעה, ומצד שני יצמצם את התחלואה", אמרה, אך הבהירה שמודל כזה לא יושלם בימים הקרובים. כך דווחה טובה צימוקי ב'ידיעות אחרונות'.

"התחלואה בעולם הולכת ועולה בצורה מדאיגה מאוד. הרבה מאוד מדינות נכנסות לגל רביעי, וגם מדינות מחוסנות כמו בריטניה וארצות־הברית", אמרה אלרעי פרייס. עוד אמרה: "מטורקיה נכנסו חולים. אנשים רבים יצאו לשם, אז גם חזרו הרבה חולים. אם נישאר באותו המודל אז הרבה מאוד מדינות יעברו למצב של סיכון מרבי בגלל התחלואה שחוזרת אלינו".

פרייס מתחה ביקורת על חוסר המשמעת בציבור הישראלי, שהוא זה שמחייב את הטלת המגבלות: "אם היינו יודעים שכל בן אדם שחוזר נכנס אצלו בבית לחדר, לא פוגש אף אחד במשך 14 יום ולא ידביק אף אחד - שכל אחד ייסע לכל מקום", אמרה. "אבל רק עשרה אחוזים מקרב החוזרים עושים את הבדיקה ביום השביעי, אז אם אנחנו בונים מודלים שמבוססים על זה שאנשים יעשו בדיקות בתדירות מסוימת, ורובם לא עושים, ואין כל כך אכיפה, אז אני אומרת בצורה הכי כנה – הרבה מדינות אמורות להיכנס לרשימת המסוכנות בשבוע הבא"

קורונה משרד הבריאות שרון אלרעי פרייס חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד