י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סדר חדש במזרח התיכון

משבר בין ישראל לרוסיה? צבי יחזקאלי: מדאיג וחשוב

צבי יחזקאלי, הבקי ברזי העולם הערבי מתייחס לידיעה שפורסמה השבוע כי הרוסים סיכלו מתקפות ישראליות בסוריה ואמר כי "זו ההזדמנות של רוסיה להחזיר את החלום הגדול - והיא לא תוותר" | על המשבר הכלכלי באיראן: "השלטון קורס פנימה, שורפים בטהראן תמונות של חמינאי"

משבר בין ישראל לרוסיה? צבי יחזקאלי: מדאיג וחשוב
הפרשן צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ 13

שבר ביחסים עם רוסיה? הודעה לא צפויה התפרסמה השבוע, בה הגנרל הרוסי ואדים קוליט טען שרוסיה מנעה תקיפות ישראליות בסוריה. לדבריו, מערכות הגנה אוויריות של סוריה סיכלו ירי טילים, שבוצע באמצעות שני מטוסי קרב ישראליים באזור דמשק. כיצד שינוי המדיניות ישפיע על המזרח התיכון? בנושא זה התראיין הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'ערוץ 13' לניסים משעל ברדיו 103FM.

צבי יחזקאלי פתח את השיחה בהתייחסות למשבר ביחסי ישראל־רוסיה, ואמר: "זו ידיעה מדאיגה וחשובה. הרוסים הם בעלי הבית בסוריה, ותמיד אפשרו לישראלים בסוג של עצימת עיניים, אור ירוק וקריצה לפעול נגד משטר אסד. עכשיו הם אומרים שהם בעצמם סיכלו? זה בהחלט מסוכן, והשאלה היא מה עומד מאחורי העניין".

הוא הדגיש כי הרוסים "רוצים בשימור שלטונו של אסד, אבל מתחיל להיווצר סדר חדש. המשך מדיניות אובמה, להתקפל מהמזרח התיכון. אין חלל שנשאר ריק, רוסיה תיכנס לחללים שארה"ב תותיר בתור בעלת בית. ברגע שרוסיה מזהה שארה"ב יוצאת ממקום, זו ההזדמנות שלה להחזיר את החלום הגדול, את השליטה שלה, והיא לא תוותר. בארה"ב ויתרו, וברוסיה לא. זה בהחלט לא טוב לישראל".

בהמשך, התייחס למשבר הפנים־מדינתי באיראן: "כבר שבועיים יש הפגנות בכול רחבי איראן, הם החלו בגלל שבמחוז הערבי אין מים ל-10 מיליון בני אדם במשך כמה חודשים. השלטון קורס פנימה, שורפים בטהראן תמונות של חמינאי, זועקים לעזרה מהמערב שלא מגיעה ובשבוע הבא מושבעת באיראן ממשלה שחבריה לא היו קיצוניים מהם בשום ממשלות איראן. נראה איראן אחרת, יותר תוקפנית מבחינה חיצונית והרבה בלגאן ואי סדר בתוך רחובות טהראן. ברגע שיהיה הסכם (גרעין), נראה את איראן חוזרת בכול הכוח לזירה וממשיכה להפעיל את כל זרועות הטרור שלה".

 

צבי יחזקאלי ניסים משעל רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד